Frati de cruce: comparativ Land Rover Freelander vs Volvo XC60

Ce au in comun Land Rover Freelander si Volvo XC60? Doua lucruri: amandoua sunt construite pe platforma C1 a lui Ford si amandoua au suferit recent un facelift. Test comparativ XC60 D4 AWD vs Freelander SD4.

 

Nu mai fac parte din grupul Ford, dar utilizeaza inca o platforma Ford. Land Rover apartine de grupul indian Tata, iar Volvo a trecut la chinezii de la Geely. Freelander este exponentul SUV-urilor compacte care au ceva de spus si in off-road, iar XC60 reprezinta ideea de crossover modern. Amandoua au suferit un facelift anul acesta. Freelander are acum standard un display de 5 inci i­ntre indicatoarele de bord, iar echiparea SE din test dispune standard de display tactil color de 7 inci si sistem audio de la Meridian. De altfel, toata consola centrala este noua, iar sistemul Terrain Response se comanda acum din doua butoane. Sistemul de navigatie este mai rapid (optional, 1.984 de euro) si tot optional se ofera camera de luat vederi pentru marsarier (447 de euro). Pachetul Cold Climate include volan si parbriz i­ncalzite (1.141 de euro).

Volvo XC60 are o parte frontala si o capota noi, motoarele diesel (inclusiv D4) sunt mai economice, iar indicatoarele de bord se schimba in trei moduri – Eco, Elegance si Performance –, ca si la V40. De asemenea, XC60 dispune de toate sistemele moderne de asistenta, la modelele cu senzor de ploaie parbrizul este incalzit si farurile adaptive au o noua functie in viraje la viteze mici si fazele active.

Ce ofera

Cu o lungime si un ampatament mai mari cu 14 cm, respectiv 11 cm, Volvo ofera putin mai mult loc in spate la genunchi. In schimb, Land Rover este putin mai lat si mai inalt. XC60 are un portbagaj mai mare cu 90 de litri, o margine de incarcare mai joasa, este mai modulabil (prin rabaterea banchetei se creeaza o suprafata plana de incarcare, ceea ce nu se i­ntampla la Freelander), iar bancheta este fractionabila standard 40/20/40% (la Freelander, doar 40/60%). In plus, Volvo ofera scaune integrate pentru copii, o specialitate a casei. Si in fata, Volvo are scaune mai mari, in timp ce la Freelander spatarul este mai ingust si sezutul mai scurt. Totul perfect la XC60? Nu chiar, pentru ca Freelander ofera o vizibilitate mai buna spre spate si o plansa de bord mai ergonomica cu butoane mari, clare si cu comenzi bine delimitate intre climatizare si sistemele audio/multimedia. La Volvo, butoanele sunt mici si inghesuite pe un spatiu destul de restrans.

Cum se conduc

Ambele modele utilizeaza acelasi sistem Haldex pentru tractiunea integrala, care este extrem de eficient. Cutia de la Freelander retrogradeaza mai tarziu la nevoie si schimbarea este si ceva mai brutala decat la Volvo. Niciunul din cele doua SUV-uri nu are ca punct forte agilitatea, dar Freelander are un ruliu mai mare al caroseriei in viraje comparativ cu XC60, iar directia nu este la fel de precisa in jurul punctului mort. Ruliul mai mare al lui Freelander se datoreaza in principal garzii la sol mai mari. De altfel, in off-road, Freelander este superior gratie aptitudinilor de trecere mai bune (unghiuri de trecere, garda la sol). Si motoarele? Freelander are un motor de origine PSA in patru cilindri, cu arbori de echilibrare suplimentari, in timp ce Volvo vine cu motorul casei in cinci cilindri. In ciuda unui cilindru in plus, la condus, nu exista diferente de rafinament intre cele doua motoare. Cu 27 CP in plus, motorul lui Freelander obtine valori mai bune la acceleratii si reprize, insa datorita cutiei automate cu 6 trepte ceva mai lente, Freelander nu se simte la fel de vioi ca XC60. In schimb, motorul lui Volvo este mai economic. La drum, ambele modele sunt foarte silentioase, meritand atributul de premium. In ceea ce priveste confortul, ambele modele dispun de o suspensie supla, care ofera un bun compromis si in off-road. Volvo are in plus avantajul ca se poate comanda cu suspensie adaptiva (1.302 euro). Ambele modele au o tinuta de drum sigura cu o tenta subviratoare, normala la limita, insa si aici Volvo are avantajul ca dispune de toate sistemele de asistenta moderne care lipsesc la Freelander.

Cat costa

Preturile de baza pentru cele doua modele sunt comparabile si la fel sunt si preturile comparate. Freelander are un mic avantaj la conditiile de garantie si la costurile de revizii, in timp ce Volvo are o valoare de revanzare mai buna.

Verdict

Cele doua modele sunt o alternativa de luat in seama la triple­ta germana Q5, X3 si GLK. Din pacate, nu sunt cu mult mai ieftine decat tripleta germana. Volvo se impune pentru ca este mai spatios, mai eficient si dispune de toate sistemele de asis­ten­ta moderne. Freelander joaca rolul SUV-ului care poate mai mult decat altii in teren accidentat, este la fel de rafinat ca Volvo si are un motor mai puternic. La facelift nu a fost updatat si in ceea ce priveste sistemele de asistenta.

1.  Volvo XC60 D4 AWD Momentum  516 puncte

Volvo este mai practic, are un interior si un portbagaj mai mari. Motorul este mai eficient, se simte mai vioi la condus si dispune de sisteme de asistenta moderne.

2. Land Rover Freelander SD4 SE Aut         492 puncte

Freelander are un motor foarte puternic si rafinat, dispune de aptitudini off-road peste media clasei si ofera o vizibilitate si o ergonomie foarte bune.

[table id=431 /]

 

 

 

 

Adaugă un comentariu