Sakhir, 10 aprilie 2014 –Pirelli a testat pentru prima oara in acest sezon o serie de pneuri experimentale pentru 2015. Noile teste din timpul sezonului au fost introduse la solicitarea Pirelli pentru a oferi constructorului italian posibilitatea de a dezvolta pneuri potrivite pentru ultima generatie de monoposturi din Formula 1.
In total au fost testate opt pneuri cu o constructie noua si sase compozitii noi pe parcursul celor doua zile de teste cu echipele Caterham, marti, si apoi Mercedes si Williams in ziua de miercuri. Echipele au alternat pneurile prototip cu cele din acest sezon pentru a compara diferentele si comportamentul masinilor.
Cele 250 de pneuri experimentale disponibile in Bahrein, care se puteau distinge datorita lipsei culorilor de pe flancul lor, au fost concepute exclusiv pentru sezonul 2015. Pe parcursul celor doua zile, s-au parcurs 110 tururi, aproximativ 595 kilometri, cu pneurile experimentale la temperaturi mai ridicate decat cele din timpul Marelui Premiu al Bahreinului.
Paul Hembery, directorul Pirelli motorsport: Oportunitatea de a testa cu masinile actuale a fost ceva ce ne-am dorit intotdeauna si era vital ca acest lucru sa fie prevazut si in regulament. Am facut progrese importante dupa cele doua zile de teste in care am incercat posibile variante pentru sezonul 2015. Vom analiza informatiile adunate aici cu atentie si vom continua dezvoltarea acestora in concordanta. La Barcelona, unde va avea loc al doilea test din timpul sezonului, ne asteptam sa vedem o evolutie a performantelor masinilor si vom fi pregatiti cu pneuri pe masura.’
Informatii din timpul testelor:
Temperaturile maxime atinse au fost: 35 grade Celsius temperatura ambientala si 44 grade Celsius temperatura circuitului, miercuri la ora 2:00 pm.
Cel mai bun timp in cele doua zile a fost stabilit de Hamilton miercuri dimineata cu un set de pneuri experimentale. Pilotul Mercedes a parcurs un tur de circuit cu timpul de 1m:34,136s.
In afara pneurilor experimentale, echipele care nu au testat pentru Pirelli, au testat pneurile folosite in acest sezon. Echipele au la dispozitie un maximum de 135 de seturi pentru teste, inclusiv pentru testele din timpul sezonului.
Marti, Caterham a parcurs 64 de tururi cu Robin Frijns inainte ca o problema hidraulica sa puna capat testelor. Frijns a testat doua compozitii noi si un pneu cu o constructie noua.
Miercuri, Mercedes a parcurs 120 de tururi cu Lewis Hamilton si a testat trei constructii noi si trei compozitii diferite. Williams a parcurs 64 de tururi cu Felipe Nasr, testand doua constructii noi si o compozitie diferita. Echipa a avut probleme tehnice dupa amiaza si a fost nevoita sa se opreasca.
Urmatoarea sesiune de teste va avea loc dupa Marele Premiu al Spaniei. Echipele Sauber si Toro Rosso vor testa pentru Pirelli in prima zi, iar Force India si McLaren in ziua a doua. Ultimul test dn timpul sezonului va fi programat la Silverstone, dupa Marele Premiu al Marii Britanii. Ferrari si Lotus vor testa in prima zi, iar Red Bull si Marussia in ziua a doua.
Timpii inregistrati la teste:
Ziua a 1-a
Rosberg | Mercedes | 1m35.697s | Soft |
Hulkenberg | Force India | 1m36.064s | Soft |
Alonso | Ferrari | 1m36.626s | Medium |
Magnussen | McLaren | 1m36.634s | Soft |
Bottas | Williams | 1m37.305s | Soft |
Chilton | Marussia | 1m37.678s | Supersoft |
Ricciardo | Red Bull | 1m38.326s | Soft |
Sirotkin | Sauber | 1m39.023s | Soft |
Frijns | Caterham | 1m40.027s | Experimental |
Maldonado | Lotus | 1m40.183s | Soft |
Kvyat | Toro Rosso | 1m40.452s | Soft |
Ziua a 2-a
Hamilton | Mercedes | 1m34.136s | Experimental |
Vergne | Toro Rosso | 1m35.557s | Supersoft |
Magnussen | McLaren | 1m36.203s | Soft |
Perez | Force India | 1m36.586s | Soft |
Ricciardo | Red Bull | 1m37.310s | Soft |
Bianchi | Marussia | 1m37.316s | Supersoft |
Van der Garde | Sauber | 1m37.623s | Soft |
Alonso | Ferrari | 1m37.912s | Medium |
Ericsson | Caterham | 1m39.263s | Soft |
Nasr | Williams | 1m39.879s | Experimental |
Grosjean | Lotus | 1m43.732s | Soft |