Omul zapezilor primeste un facelift

 Skoda Yeti are o faţă nouă, echipamente moderne şi un interior revizuit.

 

Numele popularului SUV Skoda pare predestinat, primul drive test cu versiunea actualizată a modelului desfăşurându-se în condiţii de iarnă, printre nămeţi de jumătate de metru. Nu am avut câtuşi de puţin emoţii, motorul TDI de 2,0 litri/140 CP şi sistemul de tracţiune integrală cu cuplaj Haldex de generaţia a cincea dovedindu-se mai tari decât zăpada de afară. Yeti a captivat încă de la lansarea din 2009 cu imaginea sa simpatică şi va continua să o facă şi după patru ani de serviciu, faceliftul aducând un nou look şi mai mult rafinament. Cea mai evidentă noutate o reprezintă schimbarea completă a părţii frontale, noul Yeti aliniindu-se acum la designul actual al modelelor Skoda. Motivul – cristalul de Bohemia – se regăseşte în numeroase elemente ală părţii frontale şi din spate, începând cu farurile şi terminând cu hayonul „sculptat cu deja cunoscutele (de la Rapid şi Octavia) triunghiuri cubiste. Pentru prima oară, Yeti este disponibil în două versiuni – una de lifestyle, pentru oraş, şi a doua pregătită pentru off-road şi care se numeşte, sugestiv, Outdoor. Aceasta din urmă se distinge prin spoilerele cu inserţii din plastic negru, rezistent şi elementele optice, fără alte modificări funcţio­nale, garda la sol fiind identică în cazul oricărei versiuni a lui Yeti (180 mm), cu excepţia celei economice Greenline, care este cu 25 mm mai joasă. Mai mult, programul special Off-Road este disponibil standard, indiferent de versiune sau echipare, astfel că alegerea între un Yeti Outdoor şi varianta sa urbanizată nu este decât chestie de gust.

În interior, materialele sunt ceva mai bune calitativ, iar volanul este nou. Ca şi până acum, impresionează scaunele spate individuale VarioFlex, cu posibilităţi numeroase de configurare şi reglaj. Atunci când scaunul din centru spate este îndepărtat, scaunele laterale pot fi apropiate pentru un plus de spaţiu la umeri, Yeti transformându-se î­ntr-un model cu patru locuri foarte confortabil. Spaţiul la genunchi este decent, fără excese, dar la cap, chiar şi persoanele foarte înalte beneficiază de spaţiu excedentar, un avantaj adus de forma paralelipipedică a caroseriei. Aceeaşi care asigură şi un volum generos pentru bagaje, de la 510 litri în configuraţie standard şi până la 1.760 de litri prin îndepărtarea scaunelor din spate. Podeaua portbagajului are două feţe, una mochetată şi alta din cauciuc, rezistentă la lichide şi murdărie. Nu lipsesc nici cârligele de ancorare a bagajelor.

OTXX1921

Admirabilă la noul Yeti este insonorizarea foarte bună a habitaclului. Zgomotul motorului şi cele de rulare sunt excelent filtrate, iar pentru o „cutie pe roţi, zgomotul la vânt este neaşteptat de redus, chiar şi la viteze de autostradă. Confortul este un element definitoriu pentru Yeti, acesta fiind asigurat atât de trenul de rulare excelent configurat, a cărui suspensie absoarbe docilă cele mai enervante denivelări ale asfaltului sau macadamului, cât şi de absenţa vibraţiilor generate de motor, foarte rafinat, de altfel.

Skoda a optat pentru păstrarea vechilor propulsoare ale grupului Volkswagen, dar eficienţa şi rafinamentul acestora au fost îmbunătăţite. Unitatea TDI de 2,0 litri testată de noi impresionează prin elasticitate, trăgând de jos cu mult aplomb, chiar dacă se plafonează destul de repede în zona superioară. Consumul de combustibil rămâne redus, producătorul promiţând o medie de 5,6 l/100 km. Pe un traseu mixt în condiţii de iarnă, noi am ajuns la 6,9 l/100 km, o cifră promiţătoare. Pentru cei care doresc mai multă economie şi sunt dispuşi la compromisuri, versiunea Greenline cu motor TDI de 1,6 l/105 CP şi trac-
ţiune faţă promite o medie impresionantă de 4,6 l/100 km, dar pentru un litru de motorină e păcat să renunţi la avantajele transmisiei integrale şi ale moto­rizării de 2,0 litri.

 

Verdict

Un update binevenit, care aduce nu doar o imagine complet nouă, ci şi îmbunătăţiri la nivelul motorizărilor şi al echipamentelor. Yeti rămâne în continuare unul dintre cele mai reuşite şi atractive SUV-uri compacte de pe piaţă.

 

Date tehnice:

MOTOR: L4, turbodiesel, cilindree 1968 cmc, putere maximă 140 CP/4000 rpm, cuplu maxim 320 Nm/1750 rpm. TRANSMISIE: integrală, cutie manuală cu 6 trepte. DIMENSIUNI: L/l/h 4222/ 1793/1691 mm, ampatament 2578 mm, volum portbagaj 510-1760 litri. PERFORMAN}E: 0-100 km/h 9,9 secunde, viteză maximă 190 km/h, consum mediu 5,6l/100 km, emisii CO2 149 g/km

 

Adaugă un comentariu