Barcelona, 15 mai 2014 – Cea de-a doua sesiunea de teste din timpul sezonului s-a desfasurat imediat dupa Marele Premiu al Spaniei, obiectivul principal pentru Pirelli fiind dezvoltarea structurilor si a compozitiilor pentru 2015. Echipele Sauber si Toro Rosso au testat pentru Pirelli in prima zi, iar Force India si McLaren in ziua a doua.
In dimineata primei zile au fost folosite doar pneurile intermediare, pentru ca a plouat, iar dupa amiaza au fost testate, in premiera la Barcelona, si pneurile prototip pentru sezonul 2015. Atentia s-a pus in special pe dezvoltarea structurii, dar la finalul zilei din cauza conditiilor meteo s-a completat doar jumatate din programul prevazut.
In ziua a doua, desfasurata pe uscat, temperatura circuitului a depasit 40 de grade Celsius, noile structuri si compozitii fiind testate cu echipele McLaren si Force India. McLaren a participat la program cu Stoffel Vandoorne, care a stabilit cel mai bun timp al zilei cu pneurile medium, dupa care si-a urmat propriul program de teste asa cum este permis de regulament. Daniel Juncadella a testat pentru Force India, dar nu a reusit sa termine programul din cauza unor iesiri in decor si a intarzierilor cauzate de acestea.
Paul Hembery, directorul Pirelli motorsport: Din cauza ploii programul de teste a fost intarziat, dar vremea poate influenta aceste sesiuni si am fost pregatiti si pentru asa ceva. A fost o oportunitate buna de a testa si o versiunea noua a pneurilor intermediare pentru sezonul viitor. Cand circuitul s-a uscat am putut sa ne concentram atentia asupra pneurilor pentru sezonul 2015. Dupa sesiunea de teste din Bahrein avem deja o imagine a pneurilor pentru sezonul viitor, iar informatiile adunate aici ne vor ajuta sa continuam dezvoltarea acestora. Vom analiza toate datele si vom continua testele la Silverstone.’
Informatii din timpul testelor:
In prima zi de teste a plouat iar temperatura ambientala nu a depasit 11 grade Celsius. Temperatura circuitului a fost de maximum 20 grade Celsius.
Cel mai bun timp in cele doua zile de teste a fost stabilit de Pastor Maldonado cu pneurile supersoft.
Jean-Eric Vergne (Toro Rosso) a avut o problema tehnica in dimineata primei zile si a parcurs doar 52 de tururi, in timp ce Guido Van der Garde (Sauber) a parcurs 68.
Miercuri, Stoffel Vandoorne (McLaren) a testat pentru prima oara un monopost de Formula 1 si a parcurs 136 de tururi cu pneuri Pirelli prototip. Daniel Juncadella (Sauber) a parcurs 91 de tururi.
In afara testelor cu pneurile pentru sezonul 2015, echipele au testat si pneurile dezvoltate pentru anul in curs. Echipele au la dispozitie un maximum de 135 de seturi pentru teste, inclusiv cele din timpul sezonului.
Urmatorul test este programat dupa Marele Premiu al Marii Britanii. Ferrari si Lotus vor testa pentru Pirelli in prima zi, iar Red Bull si Marussia on day two. Ultima sesiune a sezonului va fi programata la Abu Dhabi, dupa cursa, unde echipele vor avea la dispozitie pneurile pentru sezonul 2015.
Timpii inregistrati la teste:
Ziua a 1-a
Chilton | Marussia | 1.26.434s | Supersoft noi |
Pic | Lotus | 1.26.661s | Soft noi |
Hamilton | Mercedes | 1.26.674s | Medium noi |
Raikkonen | Ferrari | 1.26.965s | Soft folosite |
Vergne | Toro Rosso | 1.27.724s | Prototip |
Hulkenberg | Force India | 1.27.727s | Medium noi |
Massa | Williams | 1.27.756s | Medium noi |
Button | McLaren | 1.28.333s | Medium noi |
Kobayashi | Caterham | 1.30.101s | Medium noi |
Buemi | Red Bull | 1.31.440s | Hard noi |
Van der Garde | Sauber | 1.31.783s | Prototip |
Ziua a 2-a
Maldonado | Lotus | 1.24.871s | Supersoft noi |
Rosberg | Mercedes | 1.25.805s | Medium noi |
Raikkonen | Ferrari | 1.26.480s | Soft noi |
Gutierrez | Sauber | 1.26.972s | Soft noi |
Wolff | Williams | 1.27.280s | Soft noi |
Bianchi | Marussia | 1.27.718s | Soft noi |
Vettel | Red Bull | 1.27.973s | Medium noi |
Juncadella | Force India | 1.28.278s | Prototip |
Vandoorne | McLaren | 1.28.441s | Medium noi |
Kvyat | Toro Rosso | 1.28.910s | Hard noi |
Maldonado | Lotus | 1.24.871s | Supersoft noi |