Economic: 4×2 combinat cu diesel

Noul diesel Honda de 1,6 litri ofera noi oportunitati pentru SUV-ul CR-V in lupta cu rivalii coreeni. Test comparativ Honda CR-V 1.6 i-DTEC vs Kia Sportage 1.7 CRDI.

 

Are un look de crossover cu infatisare foarte placuta, un pret imbatabil, o intretinere ieftina si conditii de garantie exceptionale. Nu, dragi mame, nu vorbim aici de ginerele perfect. Este mai degraba vorba de Kia Sportage, un SUV compact, care face ca noua Honda CR-V, pe care o provoaca la duel, sa arate destul de banal. Asa sa fie oare? Sa judecam insa in detaliu, nu doar dupa cum arata. Iar aici Honda CR-V are cateva atuuri importante.

 

Caroseria: CR-V ofera  sensibil mai mult spatiu

CR-V ofera mai mult spatiu atat in fata, cat si in spate si are un portbagaj considerabil mai mare. Acolo unde in CR-V ne tolanim relaxati si putem suporta degajat si deplasari mai lungi pe pernele placut de moi, Kia devine, incetul cu incetul, prea i­nghesuit atat in fata, cat si in spate. Honda cucereste inimile tuturor capilor de familie prin sistemul original de pliere a banchetei spate Magic Seats. Tragand de maneta din portbagaj, sezutul se ridica, tetiera se rabate si spatarul banchetei fractionabile 40/60% se coboara, constituind o suprafata aproape plana in mod aproape automat. De aici rezulta si un volum de incarcare foarte mare, de 1.669 de litri. La Kia, spatiul de incarcare se poate mari, de asemenea, printr-o singura manevra, insa volumul maxim al portbagajului este cu peste 300 de litri mai mic, iar prin rabaterea banchetei, podeaua urca putin spre fata, nefiind perfect plana.

Propulsie: Cele doua dieseluri sunt zgarcite cu motorina

Dupa primul test cu CR-V echipat cu noul diesel de 1,6 litri de la finalul anului trecut, avem acum ocazia sa il comparam in premiera. Ca si la primul test, remarcam din nou ca noul diesel de 1,6 litri se evidentiaza prin nivelul redus de zgomot, care este departe de sunetul tipic, enervant, de diesel. Din acest punct de vedere, Kia ar putea sa ia ca exemplu motorul Honda. |n traficul urban, acolo unde zgomotele la vant si la rulare nu sunt predominante, motorul diesel de 1,7 litri al lui Kia produce un zgomot mai aspru si mai necizelat.

|n acelasi timp, cei 115 CP de la Kia isi fac treaba cu mai putin chef. Trebuie sa recunoastem ca niciunul din cele doua SUV-uri cu tractiune fata nu ridica pretentii de sportivitate, iar diferentele in privinta performantelor dinamice nu sunt prea mari. Dar, cu toate ca are o mica pauza de respiro la turatie joasa, Honda pare mai vioi, mai puternic, pur si simplu mai angajat. |ncepand de la 2000 rpm, motorul Honda ofera un cuplu remarcabil pentru aceasta cilindree, de 300 Nm, in timp ce Kia trebuie sa se multumeasca cu 260 Nm, obtinuti la o turatie mai mica, de 1250 rpm.

Fiindca celor doi candidati le lipseste o tractiune 4×4, care este si scumpa dar adauga si ceva kilograme in plus, amandoi fac si economie de carburant. Kia consuma 6,3 l/100 km, iar Honda este si mai economica, cu o medie reala de 5,9 l/100 km. Cine apasa cumpatat pe pedala de acceleratie poate parcurge cu CR-V chiar si 1.000 km intre doua alimentari. La cifrele de consum foarte bune contribuie si sistemul start&stop (standard la Honda, 258 de euro la Kia).

Siguranta la rulare: CR-V franeaza mult mai bine

Inginerii japonezi acorda aparent mai multa atentie problemei privind siguranta decat colegii din Coreea. La franarea de la 100 km/h, SUV-ul japonez are nevoie de aproape 3 metri mai putin pana la oprire decat Kia, ceea ce reprezinta o diferenta foarte mare! |n plus, Honda are standard sistem de monitorizare a presiunii in pneuri, care nu poate fi comandat la Kia. Neplacut este faptul ca la ambele modele nu se pot comanda sisteme de asistenta moderne. Doar Kia are optional un sistem de asistare la parcare, la echiparea Comfort de la Honda nefiind disponibil niciun sistem de asistenta. Alte sisteme nu sunt disponibile nici la alte echipari la Kia, in schimb, la Honda versiunea de top este dotata cu frana de urgenta, asistent de banda si de unghi mort.

Costuri: financiar, Kia este clar alegerea mai buna

Ori de cate ori este vorba despre bani, coreenii au cea mai buna oferta. Chiar cu promotia speciala, Honda este cu peste 3.000 de euro mai scumpa la pretul de baza, dar si la cel comparat. |n plus, Sportage are costuri de intretinere mult mai mici, intervale de revizii mai lungi si conditii de garantie clar mai bune, desi in Romania Honda ofera o garantie mai mare decat cea interna-
tionala. O alta problema la Honda este ca nu exista lista de optionale, versiunea 4×2 cu dieselul de 1,6 litri fiind oferita intr-un singur nivel de echipare. Prin comparatie, Kia ofera mai multa flexibilitate, existand trei niveluri de echipare care se pot combina cu majoritatea motorizarilor. Asadar, cine este atent la preturi si la costuri va fi, cu siguranta, fericit cu Kia. |nsa cine vrea mai mult spatiu si mai mult rafinament va alege Honda, care castiga clar in clasamentul general, in special datorita motorului mai rafinat si mai economic si interiorului mai mare.

Verdict

Sub designul relativ clasic care pastreaza linia predecesorului, CR-V ofera multa calitate interioara, de la conditiile confortabile de calatorie intr-un spatiu generos pana la dieselul care functioneaza discret si extrem de economic. Aceste lucruri se regasesc insa in pretul mai mare. Cu un design elegant, Kia are si atuul unui pachet financiar imbatabil, de la pret pana la intretinere si conditiile de garantie. Insa la partea tehnica, a pierdut la patru din cele cinci capitole.

 

1. Honda CR-V 1.6 i-DTEC Comfort   473 puncte

Honda invinge clar datorita interiorului mai spatios, mai modulabil si mai practic, dar si datorita noului diesel de 1,6 litri, care functioneaza placut,
silentios, are o putere suficienta si un consum foarte redus. E mai scumpa i­nsa la pret si intretinere si nu se poate configura ca Sportage.

2.Kia Sportage 1.7 CRDi 453 puncte

Kia castiga capitolul costuri cu aproape 20 de puncte. Are un pret extrem de atractiv, optionalele sunt ieftine, costa putin la intretinere, are conditii de garantie exceptionale. Insa interiorul este mai mic decat la CR-V, motorul este mai necizelat si mai insetat, iar franele sunt mai slabe. Insuficient pentru victorie.

[table id=466 /]

 

 

 

Adaugă un comentariu

Articole similare