Parca s-a intamplat ieri. Pe 2 iulie 1999, Renault prelua 51% din Dacia, iar pe 2 iunie 2004 la Paris se prezenta prima generatie Logan.
Nimeni nu estima atunci amploarea pe care o va lua marca Dacia, nici macar autorul genialului program, fostul presedinte Louis Schweitzer, care nu vedea atunci dacia in Europa de Vest.
Iar Dacia nu a reconstruit la Mioveni doar o uzina ci a integrat in Romania un ciclu complet de cercetare- dezvoltare-productie. Centrul tehnologic de la Titu – al doilea centru de profil Renault din lume ca marime – este responsabil de toata gama M0 dezvoltata in jurul lui Logan. Familia Logan nu doar se produce in Romania ci se sI concepe aici. Renault nu mai exploateaza doar o forta de munca ieftina ci sI dezvolta la noi noile modele. Iar cand spun dezvolta, ma refer sI la design pentru ca exista la Bucuresti sI un centru de design Dacia chiar in centrul orasului, unde iau nastere ideile despre viitoarele modele pe baza lui Logan. SI sa nu uitam centrul de piese de schimb de la Oarja. Pe o distanta de 100 km, Renault deseneaza, dezvolta sI produce modelele Dacia. 100% made in Romania.
In aceste conditii, cred ca Dacia-Renault merita mai multa atentie din partea guvernului sI jocul de ping-pong facem, nu facem autostrada Pitesti-Sibiu’ trebuie sa inceteze. E timpul pentru lucruri serioase sI termene clare ca Dacia sa poata exporta modelele sale mai rapid sI mai usor spre tarile lumii.