Ford Fiesta are o noua cutie de viteze cu dublu ambreiaj, ce va usura sarcina celor care circula in mediul urban. Cat este insa de reusita?
Odata cu faceliftul de anul trecut, Ford a ridicat si mai mult stacheta in clasa mica. Deja etalon al clasei sale, Fiesta a devenit mai rafinata, mai atractiva si, per ansamblu, o adevarata vitrina tehnologica, fie ca vorbim de noile motoare Ecoboost, de sistemul de infotainment Sync cu My Key sau de sistemul de franare de urgenta in oras Active City Stop. Inca de la primul contact cu Fiesta vei remarca noua grila frontala, pe care invariabil si involuntar o vei compara cu cea a modelelor Aston Martin. Nu-i rau, per ansamblu, iar farurile cu lumini de zi cu LED subliniaza ancorarea in contemporan al modelului de clasa mica Ford. Ultima actualizare a adus, in premiera, si o cutie cu dublu ambreiaj Powershift, care creste confortul celui de la volan in traficul urban, aspect cel mai usor de remarcat in ambuteiajele din Capitala.
Powershift schimba treptele cu brutalitate
Aceasta este disponibila exclusiv in combinatie cu motorizarea Ecoboost de 1,0 litru/100 CP, care pierde astfel avantajele de consum ale sistemului start&stop, indisponibil cu Powershift. Cu un caracter agil prin definitie, la care motorul turbo cu trei cilindri contribuie din plin, Fiesta devine si mai agresiva atunci cand este echipata cu transmisia Powershift. Schimbarea treptelor se face rapid, prea brutal uneori, iar durata acceleratiei de la 0 la 100 km/h scade cu aproape jumatate de secunda fata de cutia manuala. In modul manual, schimbarea secventiala a treptelor se face prin intermediul a doua butoane amplasate pe levierul de comanda al cutiei de viteze, o solutie economica, dar mai putin angajanta pentru sofer. Daca la retrogradare cutia raspunde prompt comenzii, pentru a avansa cu o treapta poti astepta si pana la doua secunde din momentul apasarii butonului, un aspect la care Ford mai are de lucrat. In modul Sport, motorul urca mai mult in ture si asigura un caracter mai dinamic, un efect secundar placut fiind eliminarea vibratiilor care mai sunt prezente uneori, in sarcina, in zona inferioara de turatii.
In ceea ce priveste trenul de rulare, Fiesta ramane aceeasi masina foarte placuta la condus, cu o directie incisiva si o suspensie ferma, un adevarat campion al virajelor.
Verdict
O cutie de viteze care schimba singura treptele este ceea ce-si doresc cei care circula in oras, iar Ford Fiesta ofera acum asa ceva. Powershift asigura prestatii dinamice vioaie, dar schimbarea treptelor se putea face mai lin.