Pregatirea masinii pentru vacanta nu este o sarcina complicata. Noi iti aratam ce ai de facut.
Imediat ce si-au stabilit perioada de concediu, romanii nu se mai gandesc decat la vacanta de vara. Tot timpul pana la vacanta de vara. Dar cea mai asteptata perioada a anului poate fi, totodata, si cea mai stresanta, daca masina nu este in stare perfecta de functionare. In conditii ideale, nu trebuie decat sa facem bagajele, sa ne urcam in masina si sa conducem sutele de kilometri care ne despart de destinatia de vis a vacantei. In practica, lucrurile pot arata si altfel, cu timp pierdut langa masina imobilizata de vreo defectiune. Pentru ca masina sa nu fie veriga slaba in planul de vacanta, e recomandat sa beneficieze de o verificare minutioasa inainte de plecare. Multe service-uri ofera astazi un pachet complet de servicii, la preturi corecte. Dar daca nu ai nimic impotriva sa te murdaresti putin pe maini, poti face aceste verificari si singur, economisind bani de vacanta. Auto Bild iti arata care sunt cele mai importante aspecte de avut in vedere.
Ce trebuie sa ai in vedere: lichide si consumabile
Uleiul de motor, lichidul de racire, nivelul acidului din baterie sunt usor de verificat si, eventual, de completat. Daca motorul consuma ulei, trebuie sa iei cu tine o rezerva suficienta. Completarea lichidului de racire se face cu tipul de antigel recomandat de producator. Daca nivelul lichidului de frana a scazut, se impune o verificare a sistemului de franare intr-un service specializat. Stergatoarele de parbriz nu trebuie sa fie ciupite sau sa lase urme pe parbriz. Filtrul de aer si cel de habitaclu se pot achizitiona foarte convenabil de pe internet. Functionarea corespunzatoare a farurilor este foarte importanta, mai ales ca in multe tari europene faza scurta este obligatorie si in timpul zilei. Cureaua de accesorii nu trebuie sa scartaie si nici sa prezinte crapaturi. In cazul masinilor mai vechi, e bine sa ai o curea de rezerva in portbagaj. Curelele de accesorii moderne de pe masinile mai noi se schimba foarte rar. Foarte important: faceti un test functional al instalatiei de aer conditionat. Daca aceasta sufla doar aer caldut, cauza trebuie descoperita intr-un service specializat.
Verificarile, pas cu pas
Lichidul de racire
Nu deschideti capacul cand motorul e cald. Completarea se face cu apa distilata si antigel.
Uleiul
Completeaza cu cantitati mici, prea mult ulei poate defecta motorul. Foloseste numai uleiul specificat de producator.
Electrolitul bateriei
Pentru completare foloseste numai apa distilata. Daca ai posibilitatea, incarca bateria.
Lichidul de frana
Chiar daca nivelul este corect, lichidul de frana trebuie inlocuit la fiecare doi ani.
Farurile
Becurile cu halogen se schimba in general usor, dar cele cu xenon trebuie inlocuite intr-un atelier specializat.
Bujiile
Un strat maroniu este normal. Daca se depune calamina in cantitati mari, se curata sau se inlocuiec.
Anvelopele
La incarcare maxima, si anvelopele trebuie umflate la presiunea maxima specificata in cartea masinii. Valabil si pentru roata de rezerva. Anvelopa nu trebuie sa aiba umflaturi sau crapaturi, iar inaltimea profilului sa aiba cel putin trei milimetri.