Test de fete: Mini Cooper D pentru fashioniste cu atitudine

Colega noastră Mirela Dinică a condus noul Mini Cooper D. Citadinul britanic vine in compania motorului cu 3 cilindri TwinPower Turbo de 1,5 litri capabil sa ofere 116 CP, la 4000 rpm şi un cuplu de 270 Nm.

Esti pasionată de modă şi cauţi o maşină fiabilă, compactă, care să consume puţin, dar care să fie extrem de cool şi cu atitudine? Ei bine, noul Mini D este o maşină ce se transformă într-o clipă în obiectul dorinţei unei femei pasionate de condus, o maşină care te strecoară agil prin jungla urbană şi îţi sporeşte pe loc doza de atitudine fashion. O astfel de maşină se transformă la prima vedere într-o adevărată declaraţie de dragoste… cu stil.

Mini Cooper este de departe cea mai populară maşină pentru femei sau pentru oameni cool. Fiecare exemplar este personalizat în regim unicat, iar atitudinea maşinii la drum fac din Mini Cooper  un model de dorit. Mini Cooper este mai mult decat un vehicule, el reprezentand un adevarat manifest cultural.

Deşi toate propulsoarele de pe MINI  dispun de noua tehnologie BMW Group TwinPower Turbo, prezentate acum pentru prima oară la un model de serie, noul design păstrează elementele distinctive MINI, așa cum sunt proporțiile, console scurte, parbrizul drept, farurile rotunde, semnalizatorul lateral, montanții de culoare neagră, acoperișul contrastant sau finisajele cromate.

A_3-a_generati_MINI_small_800x533

Grila radiatorului preia pentru prima oară forma hexagonală a clasicului Mini. Elemente de optimizare aerodinamică asigură cel mai redus coeficient aerodinamic (Cd) din segment, de numai 0,28. Din față se remarcă farurile redesenate, acum disponibile cu tehnologia integral LED pentru iluminare adaptivă, dar și cu inelele circulare pentru lumina de zi.

Noul model a crescut în dimensiuni cu 98 mm în lungime, cu 44 mm în lățime, 7 mm în înălțime, în timp ce ampatamentul a crescut cu 28 mm și ecartamentul cu 42 mm în față și 34 mm în spate. Evoluția se concretizează și în mai mult spațiu la interior, cu un nou design al scaunelor care acum oferă mai mult spațiu. În permieră este disponibil un selector „Driving mode care permite alegerea unuia din cele trei moduri de condus: GREEN, MID și SPORT.

Acesta influențează răspunsul direcției și accelerației, modul de schimbare al treptelor pentru cutia automată și funcționarea amortizoarelor dinamice, atunci când acestea se află în echiparea mașinii. Suplimentar, modul GREEN împreună cu o cutie automată permite rularea coasting automată la ridicarea piciorului de pe accelerație (rularea liberă, cu decuplarea motorului de la transmisie) pentru un plus de eficiență.

La interior, cadranele de bord pentru turație și viteză sunt completate de un ecran multifuncțional și de indicatorul  de combustibil, toate fiind redesenate. Displayul central cu un ecran de rezoluție mare, cu dimensiunea de 4 inch standard și 8,8 opţional, este încadrat de un inel exterior LED care oferă un feedback vizual pentru o serie extinsă de funcții (de la reglarea volumului până la senzorii de parcare). Ecranul central este comandat, pentru prima dată la MINI, printr-un controler cu touch, o serie de butoane shortcut pentru acces rapid al funcțiilor principale (navigație, radio, entertainment sau telefon) și o serie de 6 butoane favorite, programabile.

A_3-a_generatie_MINI_small_800x651

Noul MINI vine și cu o serie extinsă de sisteme de asistență inovative care includ Head-Up Display, cruise control adaptiv, cameră pentru recunoașterea semnelor de circulație și indicarea vitezei maxime legale, avertizare de coliziuni frontale și pietoni cu funcție de frânare, parcare laterală automată sau controlul automat al fazei lungi.

Tehnologiile grupate sub denumirea MINIMALISM asigură un raport excelent între performanțele dinamice și consum. Acesta include, alături de motoare, o nouă dezvoltare de cutii de viteze de șase trepte, atât manuale cât și automate și funcția „Driving mode cu modurile GREEN, MID și SPORT.

Plăcerea de a conduce este oferită prin motorizări noi cu răspuns îmbunătățit, masă redusă și rigiditate crescută, dar și un nou sistem de suspensii care se bazează pe utilizarea aluminiului pentru a reduce greutatea. Manevrabilitatea este asigurată și de un sistem nou de direcție asistat electric care include in standard funcția Servotronic.

Tot in versiunea standard sunt Controlul electronic al stabilității (DSC) care include Controlul dinamic al tracțiunii (DTC) pentru un condus sportiv sau rularea pe suprafețe precum zăpadă sau nisip, în timp ce diferențialul electronic cu alunecare limitată (EDLC) și funcția Performance Control a DSC sunt oferite opțional. A fost optimizat și sistemul de frânare iar acum noul model este disponibil cu jante de până la 18 inch, cele de 15 inch fiind oferite in standard (16 inch pentru Cooper S).

Date tehnice

Cuplu maxim: 270 Nm, de la 1750 rpm

Accelerație (0–100 km/h): 9,2 secunde

Viteză maximă: 210 km/h

Consum mediu: 6.5 per 100 km

Emisii CO2: 92 – 95 g/km (98 – 99 g/km)

Norme emisii: EU6

Consumul și emisiile sunt măsurate conform normelor EU și variază în funcție de echipare.

IMG_2354

Preţ

Deşi preţul standard al noului Mini Coper D este de 22.630 de euro, preţul maşinii testate de noi ajunge la 39.884 de euro cu TVA, datorită  echipamentului opţional care include printre altele –  cutia automată 1771 euro, sistem de alarmă- 333 euro, culoare şi Carbon Black – 1038 euro, sistem de lumini adaptative LED, Driving Assistant – 1032 euro, pachet Chili – 3168 eur, Sistem HiFi loudspeaker – 823 euro.

Ce ne-a plăcut: design exterior, dotări, design interior

Ce nu ne-a plăcut: preţ, consum

Adaugă un comentariu