Anotimpul rece se apropie cu pasi mari, iar astazi venim cu al doilea articol din seria sfaturi pentru iarna. In acest episod vom discuta despre antigel si despre sistemul de racire cu lichid al masinii.
Asa cum bine stiti, motoarele termice folosesc instalatii de racire pentru a mentine o temperatura optima de functionare. Sistemul de racire cu lichid al masinii se compunde din: radiator de racire pentru motor, ventilator, termostat, pompa de apa, vas de expansiune si radiator pentru incalzirea cabinei.
Radiatorul de racire al motorului are ca scop disiparea caldurii generate in urma arderii in natura. Acesta are o serie de lamele cu ajutorul caruia suprafata de conactul cu aerul este mai mare, iar astfel se realizeaza un transfer de caldura mai eficient. In partea frontala a acestuia gasim si unul sau mai multe ventilatoare menite sa ofere o racire suplimentara.
Citeste si: Episodul 1 – Bateria si sistemul de incarcare
Termostatul este o supapa controlata care inchide sau deschide circuitul de racire. In momentul in care motorul este rece, lichidul va circula doar prin blocul motor si prin radiatorul destinat incalzirii habitaclului. Atunci cand motorul atinge temperatura de 85 de grade Celsius, supapa termostatului se deschide si permite lichidului de racire sa circule catre radiator.
Antigelul este unul dintre acele consumabile care, de cele mai multe ori, ramane in vasul de expansiune ani intregi. Putina lume cunoaste proprietatile acestui lichid atat de important pentru motorul masinii tale. Antigelul protejeaza motorul importiva inghetului, supraincalzirii si coroziunii, iar acest subiect nu trebuie luat in considerare de un sofer doar in perioada anotimpului rece.
Mai multe detalii despre antigel gasiti in articolul de AICI.
Recomandarea noastra este sa mergi sa verifici punctul de inghet al antigelului pentru a scapa de posibile cheltuieli majore. De asemenea, recomandam si o verificare atenta a conductelor sistemului de racire si a celorlalte componente.