In episodul cu numarul 4 al seriei „Ce trebuie sa verifici inainte sa achizitionezi o masina second-hand” vom discuta despre test-drive-ul propriu-zis.
Ai verificat din punct de vedere vizual caroseria si o serie de elemente mecanice, iar acum vei conduce masina in cauza. Acesta este cea mai importanta parte a procesului de achizitie. Daca tu consideri ca modelul vizat se comporta corespunzator atunci tranzactia este aproape gata.
1. Mersul la ralanti
Imediat dupa ce ai pornit motorul nu demara in tromba gata sa tragi brusc de volan si sa fortezi masina pana la limita. Asteapta putin si observa mersul motorului la ralanti. Tot acum este posibil sa auzi diverse zgomote de sub capota care vizeaza curelele invechite sau rolele uzate. La final nu uita sa privesti cu atentie bordul. Daca apar martori aprinsi atunci discuta cu proprietarul despre aceasta problema.
2. Verifica trenul de rulare
Pentru a verifica acest aspect va recomandam sa incercati diverse suprafete de rulare. Astfel, veti depista posibilele probleme la directie, la suspensii si nu in ultimul rand la accesoriile active (bucse, pivoti etc.).
3. Verifica sistemul de franare
Sistemul de franare este unul dintre cele mai importante ale unei masini. Daca automobilul in cauza este dotat cu ABS atunci incearca o oprire brusca de la 30 km/h la 0 km/h. Observa comportamentul masinii si cel al pedalei de frana.
4. Nu uita de trepidatii
In timpul testului verifica daca masina are trepidatii la diverse viteze. In cazul in care aceastea apar, vorbim despre posibile probleme la sistemul de directie, jante lovite, anvelope deformate sau discuri ovalizate, daca trepidatia apare atunci cand franezi.
5. Asculta „greierii”
Pe tot parcursul testului nu uita sa ai urechile ciulite la sunetele care apar in timpul virajelor sau la rularea pe suprafete mai prost asfaltate. Daca aceastea par a veni din compartimentul motor sau de la suspensii atunci masina poate avea probleme majore.