Temperatura a scazut sub 7 grade Celsius, iar firmele care monteaza anvelope nu au niciun client, dar lucrurile se schimba radical dupa prima ninsoare.
Iata cateva mituri populare cu privire la anvelopele de iarna demonate de Goodyear.
1. Trebuie sa folosesti anvelope de iarna doar pe drumurile acoperite cu zapada sau gheata
Adevarul: Nu trebuie sa astepti pana ce primii fulgi de nea si-au facut aparitia. Daca temperatura scade sub 7 grade Celsius a venit vremea sa pui anvelopele de vara in cui si sa treci la cele de iarna. Din cauza continutului de siliciu mai scazut, pneurile de vara se intaresc, aderenta scade, iar riscul de accidente creste. Anvelopele de iarna sunt mai moi, mai flexibile, iar continutul ridicat de siliciu se traduce printr-o aderenta sporita in conditii de vreme rece.
2. Anvelopele de iarna sunt scumpe
Adevarul: Nu este nicio diferenta de pret intre o anvelopa de vara si una de iarna. Utilizarea pneurilor in functie de anotimpul pentru care au fost dezvoltate creste durata operationala de viata a acestora.
3. Performanta anvelopelor nu tine de adancimea benzii de rulare
Adevarul: Expertii recomanda schimbarea anvelopelor atunci cand acestea au ajuns la o adancime a benzii de rulare de doar 3 mm, respectiv 4 mm in cazul anvelopelor de iarna.
4. Este suficient sa ai anvelope de iarna pe puntea de tractiune
Adevarul: Exista niste reguli precise care stipuleaza cum trebuie echipata o masina pentru conditii de iarna. Daca este posibil, toate cele 4 anvelope trebuie sa fie aceeasi marca si acelasi tip, astfel incat aderenta sa fie in echilibru pe toate cele patru roti.
Sfaturi pentru a evita accidentele pe timp de iarna:
– Verificati presiunea in anvelope; in mod normal aceasta trebuie sa fie cu 0,2 bar mai mare decat in cazul unei anvelope de vara de aceleasi dimensiuni!
– Acordati o atentie mai mare distantei de franare! Distanta de franare a unei masini care nu este echipata corespunzator poate fi cu 50% mai mare!
– La prima lapovita sau zapada, acordati-va timpul necesar pentru a observa cu atentie comportamentul masinii dumneavoastra. Faceti eventual cateva cerculete intr-o parcare goala.
– In conditii de drum inzapezit sau acoperit cu gheata, calatoriti cu treapta de viteză mai jos decat faceti de obicei. Daca incepeti sa alunecati in timpul franarii, dati imediat drumul la ambreiaj. In cazul unei alunecari laterale, indreptati masina in directia opusa.
– Sloata sarata, alcalina, duce la imbatranirea anvelopei si astfel la diminuarea duratei ei operationale de viata. Curatati anvelopele de iarna in mod regulat.
Tot cu aceasta ocazie, Goodyear a lansat si o campanie, pe cat de amuzanta, pe atat de adevarata. „E amuzant. Doar daca nu conduci.”, este sloganul folosit de producatorul de pneuri care isi propune sa atraga atentia conducatorilor auto asupra importantei anvelopelor de iarna.
Via | Goodyear