Orice început de an aduce cu sine rezultatele realizate pe piața auto din România.
Conform specialiștilor, anul 2014 a fost unul mult mai liniștit decât se anunța. Programul Rabla a sărit în ajutorul șoferilor, însă creșterea prețului la carburanți a reușit să stârnească nemulțurile tuturor.
Nici finalul de an nu a fost unul strălucit sau liniștit, veștile care vizau scumpiri excesive ale RCA-ului reușind să țină capul de afiș în media. Tot în 2014, Programul Prima Mașină a adus un plus de optimism în rândul tinerilor care sunt în căutarea unui autoturism nou, însă acesta nu a demarat, iar popularitatea lui a scăzut.
În 2014, piața mașinilor noi a crescut cu 21,6 procente, al doilea semestru fiind mult mai bun decât primul. În ceea ce privește piața mașinilor second-hand, aceasta a scăzut cu 1%, în timp ce zona reînmatriculărilor reușește o creștere slabă de 5,7 procente.
În ceea ce privește brand-urile, Dacia deține cea mai mare cotă de piață cu 31,9%, urmat de Skoda cu 9,8 procente și de Volkswagen cu 9,3%.
[table id=495 /]
[table id=496 /]
Sursa | Autovit