Honda a prezentat la Geneva noua generație a hothatch-ului de clasă compactă Type-R, care adoptă pentru prima dată un motor VTEC turbo.
Cu 310 CP și 400 Nm, Civic Type-R devine cel mai puternic hothatch cu tracțiune față produs în serie, detronând modele precum Opel Astra OPC sau SEAT Leon Cupra (ambele cu 280 CP). Propulsorul de turbo de 2,0 litri oferă cuplul maxim de la o turație de 2.500 rpm, făcând uitată tradiția vechilor modele Type-R, care trebuiau duse foarte sus în ture pentru a oferi performanțe impresionante. Chiar și așa, limitatorul de turație intervine abia la 7.000 de ture – o valoare foarte bună pentru un motor supraalimentat.
Performanțele sunt pe măsură. 0-100 km/h se întâmplă în 5,7 secunde, iar viteza maximă pe care o poate atinge Civic Type-R este de 270 km/h – o altă valoare record în clasa compactă.
Honda a dezvoltat un tren de rulare special pentru Civic Type-R, care să poată face față resurselor vulcanice ale motorului. Suspensia față are o arhitectură denumită „Dual Axis Strut’ și lucrează cu un diferențial cu alunecare limitată pentru a oferi tracțiune optimă în orice condiții. Sistemul de direcție dispune de articulații duble, pentru a reduce fenomenul de „torque steer’ cu până la 50% comparativ cu un Civic obișnuit. Amortizoarele au fermitate reglabilă, iar direcția cu asistare electromecanică a fost revizuită pentru a fi mai directă.
Cel mai rapid Civic dispune pentru prima dată de un mod de rulare „+R+. Prin apăsarea unui buton, răspunsul motorului devine mai agresiv, amortizoarele se întăresc cu 30 de procente, iar direcția beneficiază de o asistare redusă.
În spatele jantelor de 19 inchi lucrează un sistem de frânare Brembo, cu discuri de 350 mm și etriere cu patru pistonașe pe puntea față.
Perfecționarea noului Civic Type-R a avut loc în sesiuni de teste pe circuitele de la Suzuka și Nurburgring, iar Honda are în plan doborârea recordului pe Nordschleife, deținut în prezent de Renault Megane RS 275 Trophy – care a reușit un timp de 7:54.
Designul celui mai puternic Civic Type-R transmite foarte bine caracterul vulcanic al mașinii. Și pentru că japonezii nu fac nimic doar din considerente estetice, kitul de caroserie agresiv are și un important rol aerodinamic, crescând apăsarea la viteze mari. Tot în acest sens, Civic Type-R dispune de o podea plată, iar în spate se fac remarcate atât difuzorul de la baza spoilerului cât și aripa deportantă masivă.
În interior, nu vei uita nicio clipă că ești la volanul unui Civic foarte special. Tapițeria din Alcantara în două nuanțe și cusăturile roșii reușesc un contrast impresionant, volanul sport este îmbrăcat în același material, iar selectorul transmisiei este din aluminiu. Computerul de bord dispune de funcții de telemetrie, pentru monitorizarea timpilor obținuți în timpul rulării pe circuit.
Honda nu a spus până în acest moment decât că „Civic Type-R acceptă provocarea Nurburgring-ului’, dar la cum se prezintă noul hothatch japonez, nu a mai rămas mult timp până vom vedea un nou lider în topul celor mai rapide modele compacte.