În perioada 15 – 17 mai, la Sibiu, a avut loc întâlnirea posesorilor de modele clasice Mercedes-Benz. După experiența extrem de plăcută pe care am avut-o la Brașov alături de bătrânele Dacii și despre care Alin Ionescu ne-a scris cu mult patos, am așteptat cu nerăbdare evenimentul de la Sibiu.
O dimineață mohorâtă cu puțin miros de ploaie s-a abătut asupra orașului cunoscut în trecut sub denumirea de Hermannstadt. Sibiul de astăzi ne-a întâmpinat cu aceiași oameni calmi și calzi, iar evenimentul din Piața Mică avea să tulbure liniștea urbei.
Să tot fi fost trecut de ora 10 când în centrul fostei capitale culturale europene din 2007 au început să apară o serie de modele clasice marca Mercedes-Benz. Balul a fost deschis de un 200 W21 Cabriolet fabricat în 1936.
Din spatele volanului răsare un domn trecut de prima tinerețe, cu o pălărie fistichie și un costum dungat. Ne apropiem discret de proprietarul clasicei germane și aflăm că îl cheamă Rocco. Este un italian care a cumpărat mașina în urmă cu 15 ani. Restaurarea completă a durat 7 – 8 ani, din cauza greutății cu care se găsesc piesele, dar și din cauză că, timp de 20 de ani, modelul fusese abandonat într-un grajd.
Impresionați plăcut de povestea acestui 200 W21 Cabriolet, ne ațintim privirea către un W110 din 1967. Mașina arăta impecabil, iar proprietarii ne-au suprins plăcut cu povestea ei. Modelul în cauză a ajuns în familie în 1973, iar copiii doamnei (n.r. foto jos) s-au născut și au crescut cu pasiunea pentru Mercedes-Benz.
După mai bine de 20 de minute de discuții, în care am aflat povestea familiei, ne-am hotărât să mergem și către singurul Unimog al întâlnirii. Fabricat în 1958, acesta a văzut munții și terenurile neasfaltate ale Germaniei pentru mai bine de 50 de ani. A fost adus în țară de curând, iar de trei ani este ținut din scurt. Cu un motor de 2,2 litri benzină și 80 CP, nimic nu-i stă în cale acestui neamț „bătrân”.
Pentru final am păstrat un Mercedez-Benz W114. Mașina a fost găsită abandonată pe străzile din București, iar noul proprietar nu era la „prima abatere de acest gen”, întrucât garajul său mai ascundea un astfel de exemplar. După o serie de tratamente exterioare și câteva sute de ore petrecute pentru restaurarea interiorului, mașina în cauză arată și se simte ca nouă.
Dacă la întâlnirea Dacia Clasic am mers alături de un Logan 10 ani, în cadrul întâlnirii Mercedes-Benz Classic, companionul de nădejde a fost un ML 350 BlueTEC.
Așa cum probabil v-ați obișnuit, v-am pregătit și un scurt clip video, pentru a vă integra mai ușor în atmosfera evenimentului de la Sibiu.