SsangYong Korando 2.0 e-XDI AWD – Un SUV competent și accesibil

Coreenii de la SsangYong revin pe piața românească odată cu faceliftul modelului compact Korando. Acesta propune un pachet generos de dotări și tehnologie la un preț rezonabil.

 

Ssangyong este cel mai vechi producător coreean de mașini, chiar dacă nu este la fel de cunoscut ca Hyundai sau Kia. După preluarea de către Mahindra & Mahindra, în 2010, SsangYong începe o adevărată ofensivă de modele noi, deschizător de drum fiind chiar actualul Korando.  Aflat deja la a treia generație, acesta ajunge în România după un facelift consistent.

La primul contact cu noul Korando remarcăm designul plăcut, dar și proporțiile echilibrate. Cu o lungime de 4,41 metri, Korando este foarte potrivit pentru traseele urbane. În acest mediu se dovedește foarte competent, fiind ajutat și de motorul diesel de 2,0 litri/149 CP, foarte vivace și, în același timp, economic. Singurul reproș care i se poate face acestui diesel este rafinamentul perfectibil și un nivel de zgomot relativ mare. Korando se descurcă foarte bine și în afara asfaltului, grație gărzii la sol de 180 mm și sistemului de tracțiune integrală. Suspensia are o cursă lungă, dar confortul acesteia nu este cel mai bun, în special pe denivelările scurte.

OTXX0632

SsangYong Korando – ținută de drum

Pe asfalt, ținuta de drum este bună, dar Korando este sensibil la vântul lateral, din această cauză necesitând în permanență corecții ale direcției. În viraje, caroseria se înclină destul de mult, dar fără să pună probleme de stabilitate.

Interiorul surprinde prin versatilitate, dar și prin calitatea bună a fabricației. Ampatamentul lung favorizează un spațiu interior generos, de care pasagerii din spate vor fi încântați. Spătarul banchetei se rabate fracționat dintr-o singură mișcare, creându-se o suprafață a portbagajului perfect plană. |n plus, înclinarea spătarului este ajustabilă în cinci trepte.

Chiar dacă nu a fost testat de EuroNCAP, Korando promite un nivel de siguranță de top, cu șase airbaguri, tetiere active în față și sisteme de siguranță activă la nivelul competitorilor săi.

  

Ce ne place și ce nu ne place

Korando a primit, odată cu faceliftul, multe optimizări, ajungând la un nivel de competență apropiat de rivalii său europeni. Foarte plăcut este motorul vivace și economic, în timp ce trenul de rulare ar fi principalul punct nevralgic.

 

 Fișă tehnică – SsangYong Korando 2.0 e-XDI AWD

Motor:  L4, turbo-diesel, cilindree 1998 cmc • Putere maximă 149 CP/3400-4000 rpm • Cuplu maxim 360 Nm/1500-2800 rpm • Transmisie: integrală, cutie manuală cu 6 trepte • Dimensiuni: L/l/h 4410/1830/1675 mm • Ampatament 2650 mm • Portbagaj 486-1312 litri • Performanțe: 0-100 km/h 10,0 sec • Viteză maximă 180 km/h • Consum mediu 6,2 l/100 km • Emisii CO2 157 g/km • Preț (euro cu TVA): de la 21.690

 

 

Adaugă un comentariu