Mit sau adevăr? Cum a apărut Lamborghini, un supercar care are ca strămoș tractorul. Dialogul fabulos dintre Lamborghini și Ferrari!

Competiția înseamnă evoluție. La fel s-a întâmplat și pe piața auto, acolo unde Ferruccio Lamborghini, un intreprinzător mic care fabrica tractoare, a luat decizia să facă un supercar care să rivalizeze cu Ferarri. Povestea este fabuloasă și face și azi deliciul fanilor de automobile din întreaga lume.

Se spune că, pentru că afacerea cu tractoarea îi mergea foarte bine și devenise printre cei mai bogați oameni din Italia, Ferruccio Lamborghini și-a cumpărat un Ferarri 250 GTO. După un timp, italianul a observat că ambreiajul mașinii nu ține cum ar trebui și în 1958 a mers în audiență la Enzo Ferrari, dar acesta i-a refuzat întâlnirea.

„Un fermier nici măcar nu ştie cum să conducă un Ferrari”, ar fi răspuns cu aroganță Enzo Ferarri. Ferruccio Lamborghini a decis atunci să rezolve de unul singur problema ambreiajului și a aflat că este același model de ambreiaj care era folosit la tractoarele sale.

Lamborghini_Miura_S_001

În 1963, Ferruccio Lamborghini a angajat cei mai buni oameni, unii dintre ei chiar de la Ferarri, și a pus bazele companiei Lamborghini Automobili SpA’ cu scopul de a construi o mașină mai bună ca Ferarri.

Primul model produs a fost 350 GTV, cu motor V-12, care a avut un real succes și care a fost bine primit pe piață. Aceasta atingea viteza maximă de 280 de km/h. A urmat Miura (foto), o bijuterie de mașină care a făcut furori în Italia. Frumoasa rivalitate dintre Ferarri și Lamborghini începuse și a continuat ani de-a rândul.

În 1972, Lamborghini a vândut din cauza crizei jumătate din acţiuni către un magnat elveţian în 1972, iar un an mai târziu a renunțat la toate. Povestea supercarului însă a continuat.

Adaugă un comentariu

Articole similare