Dieselgate – Grupul Volkswagen în plin scandal legat de testele de emisii – UPDATE

Update (18:20) : Martin Winterkorn, CEO-ul Grupului Volkswagen, a demisionat!

În urma scandalului provocat de programul care limita emisiile de oxizi de azot ale mașinilor echipate cu motorul Type EA 189 (2.0 TDI Euro 5), Martin Winterkorn, directorul executiv al Grupului Volkswagen, și-a anunțat demisia.

„Volkswagen are nevoie de un start nou și în ceea ce privește personalul. Prin demisia mea fac loc acestui nou start”, se arată în comunicatul de presă emis de Volkswagen.

„Sunt șocat de evenimentele petrecute în ultimele zile. Mai presus de toate sunt șocat că o abaterea atât de mare a fost posibilă în cadrul Grupului Volskwagen”, au fost cuvintele lui Winterkorn.

„În calitate de CEO îmi asum responsabilitatea pentru neregulile identificate în dreptul motoarelor diesel și am cerut Consiliului de conducere să-mi accepte demisia din funcția de CEO al grupului. Fac acest lucru în interesul companiei deși pentru moment nu sunt conștient de nicio greșeală făcută de mine în poziția de lider al grupului”, a completat Martin Winterkorn.

„Volkswagen a fost și va rămâne viața mea. Procesul de clarificare și cel de transparență trebuie să continue. Aceasta este singura metodă prin care putem recâștiga încrederea. Sunt sigur că Grupul Volkswagen și echipa vor depăși această criză gravă”, a încheiat Winterkorn.

Update(13:00) : Uniunea Europeană vrea teste în condiții reale până în 2017

Așa cum afirmam și până acum, cazul Dieselgate a deschis cutia Pandorei. După cum deja știți, Uniunea Europeană lucra de ceva vreme la o legislație care să introducă testele pentru măsurarea emisiilor în condiții reale. Ei bine, astăzi, Partidul Verzilor Europeni (EPG) a propus un amendament care vrea definitivarea legislației cât mai repede.

Potrivit amendamentului votat astăzi, 23 septembrie, noua lege ar trebui să intre în vigoare cel târziu în 2017.

„Prin păcălirea procedurilor de testare a emisiilor unui vehicul, producătorii au reușit să țină pe străzi modele care depășesc de câteva ori limitele legale de poluare. Aceste tertipuri trebuie să înceteze”, a declarat Bas Eickhout, purtător de cuvânt EPG.

–––––

22.09.2015

UPDATE(20:00): Mesajul lui Martin Winterkorn cu privire la situația în care se află compania.

În plus, în presa din Germania, o serie de voci afirmau că Winterkorn va fi demis, însă un purtător de cuvânt al companiei a venit să nege informația.

UPDATE (15:15):  Dieselgate se extinde – 11 milioane de mașini prinse cu ocaua mică!

În urma unui comunicat de presă emis de Volkswagen, cazul Dieselgate, care părea că afectează doar vehiculele oferite pe piața din SUA, se extinde.

„Discrepanțele fac referire la vehiculele echipate cu motoarele Type EA189 (2.0 TDI)  și implică aproape 11 milioane de mașini comercializate la nivel global. S-a observat o diferență notabilă între rezultatul testelor de laborator și cele apărute în urma utilizării vehiculului pe șosea în cazul propulsorului de mai sus. Volkswagen lucrează intens pentru a elimina aceste discrepanțe prin măsuri de ordin tehnic”, scrie în comunicatul nemților.

UPDATE (13:00) : Americanii au o plăcere morbidă să ofere denumiri marilor scandaluri, iar același lucru s-a întâmplat și în cazul celui dintre Volkswagen și EPA. Cazul a primit denumirea de Dieselgate și, totodată, a reușit să deschidă o cutie a Pandorei care s-a extins la Casa Albă, dar și în Germania.

Astfel, Volkswagen se pregătește de un recall masiv, în timp ce autoritățile din Germania avertizează că vor o verificare ceva mai atentă a vehiculelor care ar putea conduce la aceeași problemă.

În plus, povestea ajunge și în Asia, unde autoritățile din Coreea de Sud vor să testeze mașinile comercializate de VW. Măsura a fost luată pentru a se asigura că vehiculele îndeplinesc normele cu privire la nivelul de emisii.

Tot astăzi, CEO-ul Volkswagen SUA a ieșit la rampă și a declarat că „au dat-o de gard”.

„Compania noastră nu a fost onestă. Am dat-o de gard, cum spunem noi în Germania”, au fost cuvintele lui Michael Horn.

––––-

21.09.2015

UPDATE: În urma scandalului apărut în SUA, Martin Winterkorn, CEO-ul Volkswagen a ieșit la rampă.

„Personal îmi pare foarte rău că am știrbit încrederea clienților și a publicului”. În plus, oficialul producătorului german a spus că deja a fost inițiată o anchetă externă și că brandul pe care îl reprezintă va face tot posibilul pentru a îndrepta tot răul produs.

––––

20.09.2015

Autoritatea de Mediu din SUA a programat un recall pentru aproximativ 500.000 de vehicule echipate cu motoare diesel produse de mărcile Volkswagen și Audi. Motivul? Cele două branduri europene au găsit o metodă pentru a păcăli testele locale de consum.

Volkswagen a folosit un soft pentru a înșela modul de testare folosit de centrele americane. Programul era capabil să recunoască modul de testare de consum, iar acesta putea limita pentru o scurtă perioadă de timp emisiile anumitor modele. Vorbim despre VW Beetle, Golf, Jetta, Passat și Audi A3 fabricate în perioada 2009 – 2015.

După finalizarea testelor, softul ieșea din modul predefinit, iar emisiile și consumul depășeau normele inițiale. În anumite cazuri, emisiile de oxizi de azot ajungeau chiar și la valori de până la 40 de ori mai mari.

Cât despre reacțiile Volkswagen, un purtător de cuvânt a confirmat faptul că producătorul a primit o astfel de notificare, iar acum cooperează pentru finalizarea investigațiilor.

În urma anchetei, Volkswagen riscă o amendă de 37.500 de dolari pentru fiecare vehicul care nu respecta normele de poluare. În documentul americanilor apar 482.000 de vehicule, ceea ce s-ar traduce printr-o amendă record pentru industria din SUA.

Via | Yahoo | Autonews | ABC | Reuters

Adaugă un comentariu