Subaru este recunoscut pentru tehnologiile oferite lumii auto in ultimele decenii. Sistemul sau AWD, alaturi de motoarele turbo pe benzina, au facut istorie. Cand japonezii au realizat ca, pentru a-si creste cota de piata in Europa, este neaparata nevoie de un motor diesel, era clar ca acesta trebuie sa fie o vitrina tehnologica care sa respecte una dintre cele mai importante caracteristici ale unui motor Subaru. Astfel, a luat nastere primul motor boxer diesel. Datorita miscarii orizontal opuse a cilindrilor, s-a reusit obtinerea unor valori excelente pentru nivelul de zgomot si vibratii. Acest lucru a permis renuntarea la arborele de echilibrare, micsorand inertia si frecarile din motor, fapt ce a dus la obtinerea unui raspuns rapid la accelerare. Dupa ce modelele Outback si Legacy au primit noul propulsor, a venit si randul lui Forester sa beneficieze de avantajele dieselului boxer.
Am avut ocazia sa testam capacitatile SUV-ului atat pe sosea, cat si pe un traseu veritabil de off-road. In ciuda greutatii de aproximativ 1,6 tone, a sistemului AWD si a garzii la sol inalte, propulsorul de 2 litri si 147 CP reuseste sa produca reprize foarte bune, indiferent de viteza de deplasare. Cu o valoare de 350 Nm, cuplul dezvoltat este unul dintre cele mai bune din segment, iar rafinamentul si liniaritatea cu care motorul urca in ture merita mentionate. In off-road, imbinarea dintre Symmetrical AWD si Vehicle Dinamic Control (ESP in limbajul Subaru) fac ca Forester sa se descurce impecabil, fiind in top intre SUV-urile compacte.