Volkswagen Golf VI – Clar ca lumina zilei

Este Golf VI cel mai bun Golf? Din punct de vedere calitate de fabricatie, inovatii tehnice, transmisii si tinuta de drum raspunsul este simplu si clar, ca si designul noii generatii: da.

Volkswagen Golf V a avut viata scurta: doar putin mai mult de cinci ani, cel mai scurt ciclu de viata dintre toate cele cinci generatii.

Lansat in 2003, el face acum loc lui Golf VI. La primul contact cu noua generatie pe drumurile din Islanda, ne-am pus intrebarea legitima: este Golf VI mai bun decat Golf V? Este Golf VI o masina complet noua? Ampatamentul lui Golf VI este identic cu al vechii generatii, iar layoutul suspensiei este acelasi: punte McPherson pe fata si multilink cu patru brate pe spate. De asemenea, dimensiunile exterioare, interioare si volumul portbagajului sunt comparabile.

Dar aici se termina totul. In rest, Golf VI este total diferit. Prima impresie, cand urci la volan, este ca noul Golf este un model premium. Diferenta fata de competitorii sai traditionali este evidenta. Plasticul moale de pe bord, calitatea asamblarii de pe fetele usilor, cusatura tapiteriei de pe scaune, finisarea in detaliu, senzatia provocata la atingerea manetelor si butoanelor, designul indicatoarelor de bord, lufturile exterioare uniforme intre elementele caroseriei – toate degaja senzatia unui obiect exceptional calitativ. Golf VI face saltul de la gama populara, unde concura cu Peugeot 308, Ford Focus, Opel Astra, la zona premium in care joaca Audi A3 sau BMW Seria 1.

Un al doilea atu al noului Golf este prezenta unor inovatii tehnice interzise pana de curand clasei compacte, disponibile doar modelelor de clasa superioara. Golf VI se poate comanda, optional, cu pilot automat inteligent ACC, suspensie adaptiva DCC si sistem de parcare automat Park Assist. Un al treilea atu al noului Golf, decisiv in fata concurentei, este gama de motoare si cutii de viteze. Inventatorul cutiei DSG cu dublu ambreiaj, grupul Volkswagen, ofera acum aceasta cutie pe scara larga in noul Golf.

Calitate de fabricatie de top
Pentru inceput, Golf VI dispune de o gama de patru motoare pe benzina si doua dieseluri. Cu exceptia celor doua motoare de baza pe benzina, toate celelalte sunt supraalimentate. Motorul supraalimentat pe benzina de 1,4 litri este disponibil in doua versiuni: cu turbo de 122 CP sau cu turbo si compresor mecanic de 160 CP. Standard, acestea sunt cuplate la o cutie manuala cu 6 trepte, optional, fiind oferita cutia DSG cu sapte trepte.

La condus, versiunea cu dubla supraalimentare se remarca printr-un cuplu mai prezent la turatii joase si, implicit, o vitalitate mai mare sub 2.000 rpm. Insa noua ne-a placut mult si versiunea de 122 CP. Trage surprinzator de bine pentru cilindreea lui si nu se simte deloc momentul intrarii in functie a turbinei. Paradoxal, ambele motoare supraalimentate consuma mai putin decat cele aspirate. Singura critica: frana de motor este destul de anemica. Iar ambele motoare sunt – paradoxal – si mai eficiente cand sunt cuplate cu cutia DSG cu sapte trepte. Dincolo de economia remarcabila de combustibil, cutia DSG schimba extrem de repede si de lin. Optiunea pentru cutia automata nu e ieftina, dar este pentru prima oara cand o recomand inaintea celei manuale. Merge si pe mod automat si pe mod sport, dar poate fi comutata si in mod manual de la schimbator sau de la manetele din spatele volanului.

Complet noi sunt dieselurile de 2 litri. Cu tehnologie commonrail de generatia a treia, a fost inlaturata cea mai apriga critica care se aducea Golfului. Rafinate, silentioase, liniare si extrem de economice, noile dieseluri sunt net superioare vechilor propulsoare cu sistem pompa-injector. Top modelul diesel dezvolta 140 CP, iar versiunea sa mai slaba, tot de 2 litri, cu 110 CP, este un intermediar pana la lansarea noului propulsor de 1,6 litri si 105 CP. Ulterior, vor fi oferite inca doua dieseluri: 1,6 litri/90 CP si 2 litri/170 CP. Si dieselurile pot fi cuplate cu cutie de viteze DSG, versiunea cu sase trepte.

La drum, noul Golf continua sa impresioneze prin manevrabilitatea sa de exceptie. Mai mult, noul Golf este si mai placut la condus, din doua motive. La limita, sistemul ESP este setat mult mai fin. Rezervele de exceptie ale trenului de rulare fac inutil, de multe ori, sistemul ESP, dar atunci cand este nevoie, acesta intervine subtil si progresiv si nu taie placerea pilotajului. In al doilea rand, motoarele pe benzina, inclusiv cele turbo, sunt foarte usoare, datorita cilindreei reduse si, de aceea, apasa mai putin pe puntea fata, contribuind la cresterea manevrabilitatii. Alta calitate a noului Golf este tractiunea excelenta la limita.

Chiar si in cazul dieselului de 2 litri si 140 CP, cuplul imens de 350 Nm este transmis foarte eficient la sol in orice conditii, chiar si pe macadam ud, cum a fost cazul drive testului din Islanda, si chiar cu ESP-ul decuplat. Puntea fata este atat de neutra la acceleratii fulminante incat cu greu poti sa accepti ca este vorba, totusi, de o tractiune fata.

Directia electromecanica este incisiva si precisa. Indiferent de motorizare, nivelul de zgomot este foarte redus, si acest lucru nu este intamplator. Volkswagen a optimizat forma clantelor usilor, a oglinzilor exterioare (inspirate de cele de la Passat CC), a montat un nou suport pentru motoare, a izolat fonic mai bine parbrizul, iar climatizarea este mai silentioasa. Si din acest punct de vedere, noul VW Golf joaca intr-o liga premium.

Cutia DSG este unica in segment
Golf VI este oferit in trei versiuni de echipare: Trendline, Comfortline si Highline. In echiparea sport Highline, scaunele au o sustinere laterala mai pronuntata si sunt imbracate in tapiterie din stofa/alcantara. Optional, se ofera scaune sport speciale imbracate cu un material special Me2 sau piele.

Spatiul interior a ramas neschimbat de la vechea generatie, fiind in limita clasei, fara a fi insa cea mai generoasa oferta. De altfel, si dimensiunile exterioare sunt aproape neschimbate. Golf VI este mai scurt cu 5 mm, mai lat cu 20 mm si la fel de inalt ca Golf V. Volumul portbagajului – 350 litri – este identic cu cel al vechii generatii si unul dintre cele mai mari din clasa, ajungand la 1305 litri, cu bancheta rabatata.

Sunt disponibile trei sisteme radio-CD si doua de radio-navigatie din seriile 200, 300 si 500. In premiera, RNS310, RCD510 si RNS510 dispun de touchscreen. RNS310 este un sistem complet nou de navigatie, mai ieftin decat RNS510 si are touchscreen de 5 inci. Toate versiunile redau si format MP3, iar seria RNS are SD card, modelul de top RNS 510 avand hard disc de 30 Gb.

Nivelul de siguranta pasiva se ridica la noi standarde. Sase airbag-uri plus airbag pentru genunchi si noile tetiere active sunt standard. Atunci cand se comanda airbaguri laterale spate si centuri pretensionate pentru locurile exterioare spate, se ofera sistem de detectare a montarii centurilor pentru locurile spate.

Golf VI va fi disponibil in Romania incepand din luna noiembrie. Apoi vor urma Golf Plus – la inceputul lui 2009, Golf Variant – la mijlocul lui 2009, urmasul lui Jetta – la inceputul lui 2010, Golf Cabrio si Touran facelift – la mijlocul lui 2010 si noul Beetle – la sfarsitul lui 2010 – in total, 750.000 unitati anual, care se vor vinde in 180 tari.

    ojximiv spune:

    [url=http://dapoxetine-onlinepriligy.net/]dapoxetine-onlinepriligy.net.ankor[/url] ventolinsalbutamol-buy.org.ankor http://ventolinsalbutamolbuy.org/

    ewaaadosowiqo spune:

    [url=http://dapoxetine-onlinepriligy.net/]dapoxetine-onlinepriligy.net.ankor[/url] ventolinsalbutamol-buy.org.ankor http://ventolinsalbutamolbuy.org/

Adaugă un comentariu