Audi afirmă că noul R8 este cel mai rapid Audi de serie construit vreodată’. Și nu avem niciun motiv să-i contrazicem. R8 este cu adevărat rapid și este o mașină remarcabilă din punct de vedere tehnologic. Dar, pentru început, să vedem informațiile de bază. În versiunea V10 Plus, R8 utilizează un motor V10 aspirat de 5,2 litri, care dezvoltă 610 CP. Astfel, sportivul din Ingolstadt accelerează de la 0-100 km/h în doar 3,2 secunde, de la 0-200 km/h în 9,9 secunde și atinge o viteză maximă de 330 km/h.
Am testat deja cum se comportă R8 pe circuit și am aflat că acesta este mult mai direct acum, dar am descoperit și cum se comportă cu anvelope mai slabe decât cele cu care vine din fabrică. Acestea scot de obicei în evidență slăbiciunile, însă R8 este un sportiv extrem de bine echilibrat. În momentul în care anvelopele s-au supraîncălzit, am observat doar un comportament subvirator mai pronunțat, ceea ce duce la pierderea preciziei. Ca și la modelul anterior, propulsorul V10 ne-a impresionat și ne-a făcut să spunem fără nicio rezervă că acesta este acum cel mai bun motor pe care l-a construit Audi vreodată. În continuare, vă prezentăm rețeta tehnică care stă la baza succesului lui R8.
Audi R8: Propulsor
Ce este nou? Introducerea sistemului de dezactivare a cilindrilor în sarcină redusă. Cum se simte? Momentul în care se face trecerea de la oprirea/ pornirea cilindrilor este extrem de fluent. Șoferul nu simte nimic. În rest, motorul se turează la peste 8000 rpm.
Audi R8: Sisteme de asistență
Ce este nou? Sistemul de control al stabilității dispune de mai multe moduri. Cum se simte? Intervențiile sistemului sunt foarte bine „camuflate în controlul la limită. În modul Sport, este permisă o libertate mai mare de alunecare, pentru atingerea limitelor în condiții de siguranță.
Audi R8: Transmisie
Ce este nou? Grație cutiei cu dublu ambreiaj, timpii de schimbare sunt mult mai mici. Cum se simte? Fluxul de putere pare constant la trecerea de la o treaptă la alta. Doar în modul Performance există un șoc la schimbarea treptelor, care scoate în evidență forțele generate în cutie.
Date tehnice:
Motor V10, central, benzină • Cilindree 5204 cmc • Putere maximă 610 CP la 8250 rpm • Cuplu maxim 560 Nm la 6500 rpm • Viteză maximă 330 km/h • 0–100 km/h 3,2 s • Transmisie integrală/cutie cu ambreiaj dublu și 7 trepte • Dimensiuni L/l/h 4426/1940/1240 mm • Ampatament 2650 mm • Portbagaj 112 l • Masă proprie 1555 kg • Consum mediu 12,3 l/100 km • Emisii CO2 287 g/km • Preț de la 201.950 de euro cu TVA
Audi R8: Sistem de frânare
Ce este nou? Pentru V10 Plus sunt disponibile opțional discuri de frână ceramice. Cum se simte? Punctele de frânare nu se schimbă nici după mai multe tururi parcurse la limită. Presiunea aplicată pedalei de frână rămâne constantă.
Audi R8: Tren de rulare
Ce este nou? Trenul de rulare adaptiv Magnetic Ride (oferit în echiparea de serie) poate să fie și confortabil la nevoie. Cum se simte? R8 V10 Plus poate trece de la un tur nebun de circuit la parcurgerea unui oraș fără probleme. Trenul de rulare se mulează foarte bine pe cerințele șoferului și pe condițiile de drum.
Audi R8: Sistem de tracțiune integrală
Ce este nou? În locul unui vâscocuplaj, diferențialul central a trecut la un sistem multidisc. Cum se simte? Tracțiunea la accelerațiile puternice este impresionantă. Chiar și în viraje, R8 beneficiază de ajutorul unui diferențial blocabil (spate).
Verdict:
Ce am descoperit la noul R8? O poziție de conducere nu foarte joasă, un comportament neutru la limită, cu o ușoară tentă de supravirare și un propulsor de primă clasă, absolut impresionant, care se împletește perfect cu tehnologia cu gene aduse din sporturile cu motor.