Pe parcursul ultimelor săptămâni am parcurs peste 3.000 km la volanul unui BMW 320d xDrive Touring, pe care acum o consider una dintre cele mai bune mașini de familie din segmentul premium, la nivelul clasei medii. Mai jos am făcut un rezumat cu ceea ce mi-a plăcut, dar și cu ceea ce m-a deranjat.
Ce mi-a plăcut:
- Farurile adaptive cu tehnologie LED (opționale pentru 2.098 euro cu TVA) sunt un plus uriaș la capitolul siguranță la rularea pe timp de noapte. Acestea includ asistentul pentru faza lungă, încât poți merge mereu cu faza lungă fără să deranjezi alți participanți la trafic. Camera din parbriz detectează traficul din față și direcționează fluxul de lumină pentru a nu deranja alți șoferi. Pe scurt – farurile sunt geniale. Obligatoriu de cumpărat.
- Scaunele Sport (opționale pentru 560 de euro) sunt excelente la drum lung. Oferă un suport lateral ideal și mențin corpul într-o poziție optimă pentru a face față multor ore la volan.
- Hayonul cu deschidere electrică pare un moft, dar nu este. Echipamentul se află în dotarea de serie pentru orice Seria 3 Touring și îți poate face viața mult mai ușoară în multe situații. În plus, geamul hayonului se poate deschide separat, pentru a putea arunca’ în portbagaj rapid orice obiecte de mici dimensiuni.
- Un break de familie care se respectă trebuie să aibă o podea plană la rabatarea banchetei, iar Seria 3 Touring o are. Ai încercat vreodată să transporți ceva voluminos pe o podea care nu este plană? E un chin.
- Un alt moft poate fi considerat și sistemul de Head-Up Diplay (opțional pentru 1.031 euro cu TVA). Însă, la drum lung nu este nevoie să mai miști ochii din parbriz. Este un plus de siguranță. Informațiile sunt afișate color, cu o grafică impecabilă, de la viteză, semne de circulație, indicații de navigare sau posturi de radio.
- Sistemul xDrive a devenit atât de eficient, încât aduce un consum suplimentar minim, dar un plus de tracțiune uriaș. La 320d costă suplimentar 2.400 de euro și merită achiziționat, mai ales pentru cei care merg mult pe drumuri interurbane, în special pe timp de iarnă.
- Cutia automată cu 8 trepte costă suplimentar 2.180 euro cu TVA, însă plusul de confort adus este remarcabil. Mai mult, reduce consumul de combustibil la drum lung.
Ce nu mi-a plăcut:
- Pe un drum cu zăpadă și noroi, ștergătoarele par că nu reușeșc să facă față în curațarea parbrizului. În cazul în care nu folosești cantități industriale de lichid, mizeria rămâne pe parbriz.
- Ca la orice break, deasupra portbagajului există un material care se trage peste zona de bagaje. La Seria 3 Touring, pentru a facilita accesul la bagaje, acest material poate culisa în sus pe o șină. Însă, dacă îl uiți așa, nu mai vezi nimic în oglinda retrovizoare. Și l-am uitat de multe ori. Poate că este subiectiv, dar tind să cred că se întâmplă și la alții. Mofturi.
BMW 320d xDrive Touring are un preț de pornire de 40.800 de euro cu TVA, dar la această sumă este bine să fii pregătit cu un buget suplimentar pentru echipamentele opționale.