Incepand cu anul 2003, in care a inceput productia modelului actual de A3, Audi a reusit sa ofere in clasa compacta o masina premium extrem de echilibrata. Dotarile oferite, calitatea fabricatiei, a materialelor folosite si imaginea premium sunt doar cateva calitati care au facut ca A3 sa fie un model de succes.
In urma acestui facelift, A3 a primit motorizari mai economice, cutia S-Tronic cu sapte rapoarte, care este disponibila in corelatie cu trei motoare, suspensia magnetica drept optiune, elemente de design noi, precum si 6 mm in lungime pentru varianta cu cinci usi, respectiv 25 mm pentru cea cu 3 usi.
Elemente de design noi
In exterior, cele mai importante detalii se gasesc in blocurile optice. Farurile cu xenon au, ca lumina de zi, deja binecunoscuta imagine creata de Audi prin ledurile din far. Acestea sunt in numar de sapte si sunt pozitionate in partea superioara a farului. Oglinzile laterale integreaza acum semnalizatoarele, iar orice versiune de peste 105 CP are doua evacuari duble in partea stanga din spate.
Am testat A3 facelift in versiunea Sportback, echipat cu un motor 1,4 TFSI, care produce 125 CP, si o cutie manuala cu sase rapoarte. Putem spune ca Audi a reusit sa ofere prin A3 un echilibru foarte bun in multe aspecte ale masinii, ceea ce duce la un ansamblu pe care trebuie sa il iei in calcul atunci cand cauti o compacta premium.
Am apreciat din primul moment pozitia joasa la volan si posibilitatile de reglare a scaunelor si volanului. Orice sofer isi va gasi, fara mare greutate, pozitia potrivita la volan, iar scaunele ofera un confort foarte bun chiar si dupa multe ore de condus continuu.
In spate, spatiul pentru picioare si cap este unul dintre cele mai bune din clasa, iar pozitia pe bancheta spate permite efectuarea, fara probleme, a unor drumuri lungi ca pasager. Orice sistem al masinii, atunci cand te afli la volan, pare ca este setat la aceiasi „intensitate“. Nimic nu iese din tipar, nimic nu deranjeaza, totul este acolo unde ar trebui sa fie. Asistarea servodirectiei, a pedalelor, felul in care se schimba treptele de viteza, totul este potrivit pe aceeasi lungime de unda. Chiar si atunci cand conduci sportiv, nu reusesti sa rupi acest echilibru.
Motorizare de 1,4 litri economica
Motorul turbo de 125 CP, produsi dintr-o cilindree de numai 1.390 cmc, ofera prestatii dinamice corecte pentru clasa si gabaritul masinii, chiar daca la turatii joase sufera putin de lipsa de cuplu. Motorul 1,4 TFSI este, probabil, cea mai buna alegere pentru Audi A3, mai ales daca privim raportul performante-consum-pret.
Directia transmite o informatie corecta despre comportamentul masinii, nu este prea asistata, insa nici nu necesita multa forta la utilizarea intr-un trafic preponderent urban. Cutia de viteze manuala cu sase rapoarte are o etajare ce ajuta propulsorul, iar precizia cu care se schimba treptele este foarte buna.
Suspensia reuseste sa filtreze bine denivelarile si sa ofere confort atat din punct de vedere al amortizarii, cat si al nivelului de zgomot. Pe curbele abordate in viteza, masina se inclina destul de mult, insa este usor controlabila.
Sistemul electronic de stabilitate intervine destul de repede si orice tendinta de supra sau subvirare este, practic, inlaturata inainte de a fi simtita. Chiar si atunci cand se ruleaza cu viteze ridicate pe autostrada, nivelul de zgomot in interior este foarte mic, fapt ce creeaza o atmosfera relaxanta pentru sofer.