Volkswagen, presat să ofere compensații și clienților din Europa – UPDATE

Update: Deși Grupul Volkswagen a fost presat de Uniunea Europeană să ofere compensații clienților de pe Bătrânul Continent, se pare că nemții au alte planuri. Conform unui ultim raport, Volkswagen nu va oferi niciun fel de compensație clienților din Europa afectați de Dieselgate.

Volkswagen a motivat decizia prin faptul că în SUA încă nu s-a ajuns la un acord cu autoritățile în ceea ce privește soluția pentru remedierea problemelor.

––––

21.01.2015

După apariția scandalului Dieselgate, Volkswagen a decis să abordeze problema pe două fronturi. Astfel, clienții din SUA urmau să primească o serie de compensații pentru că au fost păcăliți, în timp ce europenii care au cumpărat mașinile echipate cu sistemele capabile să păcălească testele nu vor beneficia de nimic.

La acel moment, Volkswagen a motivat decizia ca fiind una corectă întrucât prețul motorinei din Europa este mai mic, în timp ce în SUA, clienții au fost păcăliți și printr-o serie de campanii „Clean Diesel”. De asemenea, taxele și mașinile cu motoare diesel sunt mai ieftine în Europa, iar clienții nu au fost prea afectați.

Dar Uniunea Europeană nu este de acord cu decizia nemților și solicită ca toți cetățenii de pe Bătrânul Continent care au fost păcăliți să primească același tratament ca în SUA.

Citește și: Dieselgate – Volkswagen primește undă verde din parte nemților pentru remedierea motoarelor EA 189

„Vă cer să reconsiderați poziția cu privire la compensațiile acordate și să vă gândiți la modul în care să oferiți aceste stimulente pentru clienții din Europa. Problema compensațiilor merge mai departe de diferența dintre disputele legale dintre SUA și UE și are un rol fundamental pentru a vedea Volkswagen ca o companie de încredere și tototdată, responsabilă”, a declarat Elzbieta Bienkowska, comisarul european pentru industrie.

Citește și: Dieselgate – EPA respinge propunerea Volkswagen de revizuire a motoarelor 2.0 TDI

În cazul în care Volkswagen ar urma să demareze un proiect asemănător cu cel din SUA, 8,5 milioane de clienți ar trebui să primească câte un voucher în valoare de 1.000 de euro. Pe scurt, 8,5 miliarde de euro din vistieria Volkswagen.

Dar lucrurile nu se termină aici. UE solicită un raport cu privire la cantitatea suplimentară de emisii generată în fiecate stat membru, dar și modul în care vor fi efectuate chemările în service.

Via | ANE | EAN