Deocamdată este un document neoficial, însă se pare că reprezentanții Uniunii Europene vor avea autoritatea de a supraveghea modalitate de omologare a automobilelor în toate statele membre, ba chiar vor putea dea amenzi în cazul în care vor găsi nereguli.
Această măsură vine în urma scandalului Dieselgate, dar și ca urmare a unor studii care demonstrează că mașinile consumă, și implicit poluează mai mult decât raportează producătorii.
Concert, au fost cazuri în care automobilele testate au depășit valoarea emisiilor declarate de constructori chiar și cu 500%. Iar suspiciunile că și alții folosesc dispozitive de trucare a rezultatelor testelor de poluare planează în continuare în întreaga industrie auto.
Modul actual de testare este complet irelevant în condițiile reale de trafic, în laborator fiind simulate condiții ideale, iar uneori se merge până la măsuri extreme precum aplicarea de benzi adezive în rosturile caroseriei, demontarea oglinzilor retrovizoare, deconectarea aerului condiționat, ba chiar și a alternatorului!
În prezent, o mașină omologată într-unul dintre statele Uniunii Europene este acceptată automat și în celelalte 27 de țări. Evident, condițiile în care rulează automobilele variază în funcție de regiune, fiind influențate de starea drumurilor, condițiile climatice și relief, așa că valorile de consum și de emisii declarate nu sunt atinse niciodată de utilizatori.
Pentru a opri practicile păguboase din cadrul testelor de poluare, oficialii UE au în plan să interzică taxele de omologare plătite de constructori, iar laboratoarele de testare vor fi finanțate din alte surse independente.
Ca urmare a acestor măsuri legislative, este de așteptat ca majoritatea automobilelor comercializate în UE să obțină valori diferite ale consumului și emisiilor, iar standardele de poluare impuse în prezent să nu mai aibă niciun sens. Să ne așteptăm, așadar, la o relaxare a normelor. Oare ce urmează după Euro 6 – Euro 3 sau Euro 4?
Sursa: capital.ro
Foto: The Guardian