2015 este al doilea an de creștere cu două cifre pentru piața auto după perioada de criză.
Nu unul, ci două programe guvernamentale de stimulare a vânzărilor de mașini noi au fost puse în practică în 2015. Dacă programul Rabla este binecunoscut și a produs efectele scontate, pentru „Prima mașină, 2015 ar putea fi și ultimul: numai 120 de mașini au fost achiziționate prin acest program.
În luna decembrie au fost comercializate 8.868 de mașini noi, cu 8,6% mai puține decât în luna noiembrie, dar cu 41,1% mai multe decât în decembrie 2014. Per total, în 2015, vânzările de mașini noi au atins 98.325 de unități, în creștere cu 18,7% față de 2014. Dacia conduce în clasamentul mărcilor, cu 3.048 de mașini comercializate în decembrie. Această cifră este cu 6,7% mai mare decât în noiembrie și cu 74,2% mai mare decât în decembrie 2014. În ceea ce privește importurile, liderii de piață sunt Volkswagen, Skoda și Ford, cu 714 (-36,1%), 703 (-22,0%) și, respectiv, 517 unități (-7,5%). Pe întregul an 2015, clasamentul se păstrează, la vârf, Dacia luându-și partea leului, cu 33.890 de mașini (o creștere cu 25,9% față de 2014). Este urmată de Volkswagen, cu 9.791 de unități (creștere cu 12,9%, în ciuda scandalului Dieselgate) și Skoda,cu 8.849 (creștere cu 13,9%). Cea mai mare creștere din Top 10 a fost raportată anul trecut de Fiat (46,5%), urmat de BMW (30,2%) și de Dacia (25,9%). Cu excepția Alfa Romeo și a mărcii DS a grupului PSA, niciun producător nu a raportat scăderi pe 2015.
Pe prima poziție în topul modelelor se află, în luna decembrie, Dacia Logan, cu 1.463 de unități (cu 24,1% mai multe decât în noiembrie). Aceasta este urmată de Dacia Duster, cu 678 de unități (+13,2%) și de Dacia Sandero, cu 332 de unități comercializate în decembrie (+9,2%). Cele mai vândute mașini în România au fost, în 2015, cele produse la Dacia (Logan, cu 16.021 de unități, Duster, cu 6.643 de unități și Sandero, cu 5.562 de unități). Pe a patra poziție se poziționează Skoda Octavia, cu 3.921 de unități.
[table id=550 /]