Austriacul Ferdinand Porsche este cunoscut ca fiind cel care a înfiintat „Dr. ing. h. c. F. Porsche GmbH” în 1931, cu sediul la Königstrasse în centrul orașului Stuttgart. Povestea vieții sale este demnă de un film cu happy end.
Născut pe 3 septembrie 1875 la Maffersdorf, Ferdinand Porsche a fost pasionat din copilărie de electricitate. La 16 ani acesta reușește să asigure iluminatul electric în casa părintească, un lucru rar la acea vreme.
Înainte de 1900, Ferdinand Porsche a intrat în serviciul furnizorului oficial al curtii regale, Jacob Lohner. Aici, Porsche a proiectat primul sau autovehicul cu motor înglobat în butucul roților care, sub numele de Lohner-Porsche (foto jos), captează atenția publicului la expozitia mondială de la Paris.
În anul 1903, Ferdinand Porsce se căsătorește și un an mai târziu vine pe lume fiica sa, Louise. Cinci ani mai târziu se naște Ferdinand fiul, cunoscut sub numele de Ferry, cel care avea să-și pună decisv amprenta asupra modelelor Porsche de peste ani.
În anul 1923, Ferdinand Porsche se muta în Germania, la Stuttgart, unde ocupă funcția de director tehnic în cadrul companiei Daimler. Odată cu fuzionarea firmelor Benz si Daimler, Ferdinand Porsche decide să nu își mai prelungească contractul, se întoarce în Austria, țara sa natală, și preia conducerea uzinelor Steyr.
În urma crizei economice din 1928, Ferdinand Porsche se întoarce în Stuttgart, acolo unde înființează trei ani mai târziu propriul birou de proiectare.
Pe data de 22 iunie 1934, austriacul primeste de la „Asociația Industriei de Constructie a Autovehiculelor din Germania” – RDA, comandă pentru proiectarea unei masini populare. Astfel ia naștere mașina Volkswagen. Totodată, Ferdinand Porsche este cooptat în pozitia de director general pentru tehnica și planificare în societatea de constructie a modelului Volkswagen.
Fiul lui Ferdinand Porsche, Ferry Porsche, decide să își construiască o mașină proprie, sportivă deoarece nu găsea una suficient de bună. Primele modele din ce avea să devină 356 au fost construite într-un mic atelier în Gmünd, Austria și aveau caroseria din aluminiu. Mulți consideră 356-le (1948–1965) ca primul Porsche doar pentru că a fost primul model vândut de companie. Porsche a angajat firma Reutter Carosseri, care colaborase inițial cu Porsche la prototipurile Volkswagen Beetle, pentru a produce caroseria 356-lui. Porsche a construit o fabrică de asamblare peste drum de Reutter Carosseri. Modelul 356 a fost omologat în 1948.
Pe data de 30 ianuarie 1951, Ferdinand Porsche a murit din cauza unor complicatii aparute după un atac cerebral. Povestea a continuat cu Ferry Porsche cel care a scos ulterior pe piață modele legendare ca 904, 906, 908, 911 sau 928.
Sursă: istoricauto.ro & masini.ro