Audi Q2 este vedeta standului Audi de la Geneva. Cel mai mic SUV al celor din Ingolstadt marchează debutul în clasa mică de SUV-uri, având o lungime de 4,19 metri (cu 20 cm mai puțin decât fratele Q3).
Audi Q2 are o imagine tinerească, ceea ce dezvăluie și misiunea sa: aceea de a aduce clienți noi mărcii Audi. Pentru aceasta, noul SUV de clasă mică al Audi oferă posibilități extinse de personalizare, la exterior ca și la interior. În același timp, Audi Q2 oferă un nivel de funcționalitate remarcabil, de la agilitatea ideală pentru traficul urban la competențele în afara asfaltului, grație unei gărzi la sol ridicate, de 20 cm.
Tehnologiile introduse de noul Audi Q2 transcend granițele segmentului, în special în ceea ce privește sistemele de asistență. Sistemul pre sense front, oferit standard, recunoaște situațiile periculoase din fața mașinii, fie că este vorba despre pietoni, fie depre alte mașini. Un nivel ridicat de automatizare permite rularea semi-autonomă în ambuteiaje, la viteze de până la 65 km/h.
În interior, impresionează cockpitul virtual cu ecran LCD de 12,3 inchi. Sistemul de infotainment poate fi configurat cu MMI touch, cu touchpad pe butonul rotativ. Integrarea telefoanelor inteligente funcționează perfect, fiind suportate atât terminalele iOS, cât și cele cu Android, prin Apple CarPlay și Android Auto.
Portbagajul lui Audi Q2 înghite în modul standard 405 litri, volumul putând fi extins la 1.050 de litri prin rabatarea spătarului banchetei. Opțional, acesta este fracționabil în trei segmente, fiind disponibilă, de asemenea, o funcție de deschidere automată a hayonului.
Audi a făcut minuni în ceea privește eliminarea surplusului nedorit, astfel că noul Q2 cântărește doar 1.205 kg în configurația de bază. Împreună cu aerodinamica atent studiată (Cx = 0,30), acest aspect asigură o eficiență deosebită din punct de vedere al consumului de combustibil.
Șase motorizări vor fi disponibile la lansarea din toamnă, trei TFSI și trei TDI, cu cilindrei între 1,0 și 2,0 litri. Unitatea cu trei cilindri 1.0 TFSI de la baza gamei dezvoltă 116 CP, aceasta fiind completată de 1.4 TFSI/150 CP cu sistem de dezactivare a cilindrilo (COD) și de 2.0 TFSI/190 CP. Aceasta din urmă are un proces de combustie îmbunătățit, care asigură o eficiență mai bună la sarcini parțiale. Motorizările diesel pornesc tot de la 116 CP, oferiți de unitatea TDI de 1,6 litri. În zona superioară, două uoități de 2,0 litri dezvoltă 150 CP, respectiv 190 CP.
Toate motorizările sunt oferite fie cu o cutie manuală cu șase trepte, fie cu una S tronic cu dublu ambreiaj cu șapte trepte. Unitățile de vârf 2.0 TDI/190 CP și 2.0 TFSI dispun standard de o nouă cutie cu dublu ambreiaj cu fricțiune redusă. Ambele motorizări dispun standard, de asemenea, de sistemul de tracțiune integrală quattro. Acesta poate fi comandat contra cost și pe motorizările 1.4 TFSI COD și 2.0 TDI/150 CP.