Dupa Scirocco si Golf VI, Polo este al treilea model VW care adopta noua linie de design a marcii. Din fata, noul Polo pare un Golf ceva mai mic. In spate insa, s-a preferat o solutie mai clasica, forma stopurilor amintind de modelul de acum doua generatii.
VW promite ca a cincea generatie Polo va fi cea mai sigura din clasa ei, tintind cinci stele la Euro NCAP, dupa noile reguli. Astfel, vor fi oferite standard airbaguri frontale si noi airbaguri laterale combinate, pentru cap si corp, iar in multe tari, sistemul ESP va fi standard. VW declara ca in cazul unui impact frontal, intruziunea in zona picioarelor s-a redus cu 50%, gratie unei rigiditati exceptionale a caroseriei.
Interiorul este tipic VW, modelul de top dispunand de noul sistem multimedia RNS 310 cu touchscreen, navigatie, MP3, intrare AUX-IN si posibilitate pentru Bluetooth. Blocul climatizarii este plasat cam jos si este destul de simplist. Curios ca in acest caz Polo nu a preluat sistemul de climatizare de la Golf, disponibil chiar si la noua Skoda Yeti. Instrumentele de bord sunt pe fond alb, ca la Golf, iar indicatorul de combustibil este digital.
Fata de vechea generatie, noul Polo este mai lung (plus 36 mm), mai lat (plus 32 mm), dar mai scund (minus 13 mm) si, in ciuda cresterii dimensiunilor, este mai usor in medie cu 7,5%. Vor fi disponibile trei nivele de echipare clasice la VW: Trendline, Comfortline si Highline, insa doar de la echiparea Comfortline in sus va fi oferit un plastic soft pe plansa de bord.
Patru motoare din sase au turbo
Chiar de la start, se ofera o gama impresionanta de sapte motorizari, intre care complet noul 1,2 TSI pe benzina, de 105 CP, si noul 1,6 TDI cu commonrail, disponibil in trei trepte de putere. Versiunea medie de putere a lui 1,6 TDI de 90 CP va fi oferita si ca varianta Blue Motion. Din februarie 2010 se va oferi cel mai curat si economic model cu patru usi din lume. Echipat cu noul TDI in trei cilindri de 1,2 litri si 75 CP, viitorul Polo 1,2 TDI Blue Motion va emite doar 87 g CO2/km si va consuma in medie numai 3,8 l/100 km.
Toate motoarele sunt cuplate cu cutie manuala cu 5 trepte, 1.2 TSI avand standard cutie manuala cu 6 trepte. Optional, in premiera la aceasta clasa, se ofera cutie DSG cu 7 trepte pentru 1.4, 1.2 TSI si 1.6 TDI/90 CP. Polo va fi disponibil in Europa din iunie, iar in Romania va debuta in septembrie 2009.