Plasat in gama intre Rio si Cee’d, minivanul Kia, avand numele de cod No. 3, ataca un segment in crestere in Europa, unde concureaza modele ca Opel Meriva, Renault Modus/Grand Modus si noul Citroën C3 Picasso.
Cu 4,05 metri lungime si un ampatament de 2,615 metri, Kia No. 3 are exact gabaritul lui Meriva, oferind un interior foarte spatios. Mai ales pe locurile din spate, oferta de spatiu pentru cap si picioare este la nivelul unei compacte. Cu 1,76 metri latime, Kia este mai lata decat toti competitorii sai, iar inaltimea de 1,60 metri este ceva mai mica decat la concurenta.
Rezultatul: linia modelului coreean este foarte fluida si aerodinamica. Parbrizul este aproape in prelungirea capotei, iar acoperisul panoramic, care se va regasi si in productia de serie, creeaza o senzatie de lumina si continuitate cu parbrizul. De asemenea, pasajele evazate ale rotilor, impreuna cu latimea generoasa a masinii, imprima un caracter de forta. Kia No. 3 pare mult mai impozanta decat concurentii sai directi.
Prototipul este incaltat cu jante de 19 inci, care nu se vor regasi in productia de serie. De asemenea, interiorul va fi diferit fata de conceptul prezentat la Geneva. Indicatoarele de bord circulare pentru turometru, vitezometru si indicatorul de combustibil se vor pastra, ca si volanul multifunctional, care nu va fi realizat insa din aceleasi materiale scumpe ca la prototip. Insa butonul multifunctional al centralei de comanda pentru actionarea navigatiei, sistemului audio, climatizarii si internetului nu se va regasi in serie.
Kia No. 3 va debuta la sfarsitul acestui an si va purta un nume care nu a fost anuntat deocamdata.
Scurt interviu Gregory Guillaume, designer Kia |
Ce reprezinta noua grila de la Kia No. 3? Cat de aproape este conceptul No.3 de productia de serie? Este un model destinat exclusiv pentru Europa? De ce No. 3? Nu se concureaza cu Soul? Interviu de Razvan Magureanu |