Pentru majoritatea, „fascinant“ si „eficient“ sunt doi termeni la fel de distanti ca si „indragostit“ si „rational“. Si totusi, Mercedes ii foloseste pentru a descrie noul coupé al Clasei E. Fara indoiala, fascinant este, pentru ca silueta eleganta nu lasa loc de interpretari. Dar cat de eficienta este, totusi, o masina ale carei motorizari pornesc de la peste 200 CP?
Potrivit producatorului, surprinzator de eficienta: consumurile mixte pornesc de la 5,3 l/100 km pentru diesel, respectiv 7,0 l/100 km pentru cele pe benzina. Aceste cifre nu se datoreaza numai folosirii tehnologiilor reunite sub denumirea Blue EFFICIENCY, ci si coeficientului aerodinamic extrem de scazut. Cu o valoare de 0,24, Clasa E Coupé este cel mai aerodinamic automobil de serie produs vreodata.
Inedit: E 250 CGI este supraalimentat cu turbo
Gama de motorizari include doua unitati diesel si trei pe benzina, cu puteri de la 204 CP la 388 CP. Daca motorul diesel V6 de 3,0 litri este preluat de la generatia anterioara si modificat (acum furnizand 231 CP), cel cu patru cilindri in linie de 2,2 litri si 204 CP face parte din generatia noua de motoare Mercedes, avand dubla supraalimentare. In ceea ce priveste motoarele pe benzina, doua dintre acestea sunt unitati noi cu injectie directa: unul supraalimentat cu turbina – care inlocuieste, astfel, traditionalul compresor – cu patru cilindri in linie, de 1,8 litri si 204 CP, si un V6 aspirat, de 3,5 litri si 292 CP. Pe versiunea de varf, clasicul V8 de 5,5 litri pe benzina de la Mercedes asigura performantele necesare unui automobil sportiv: 388 CP si un cuplu maxim de 530 Nm.
Cel mai aerodinamic automobil de serie din lume
In materie de securitate, Clasa E Coupé beneficiaza de aceleasi performante ca si berlina, remarcandu-se sistemele Attention Assist (sistem care detecteaza starea de somnolenta a soferului) si Pre-Safe (sistem care anticipeaza momentul producerii unui accident, armand sistemele de securitate pasiva) ambele disponibile in standard.
Optional, sistemul Distronic Plus asigura pastrarea distantei fata de vehiculul din fata, franarea automata in situatii de urgenta si avertizarea soferului atunci cand exista riscul unei coliziuni. Ca si sedanul, Mercedes Clasa E Coupé dispune de faruri bi-xenon auto-adaptive cu asistenta pentru faza lunga. Pe langa schimbarea profilului razei de lumina in functie de conditiile de drum, sistemul asigura prelungirea fasciculului fazei lungi pana la 300 metri atunci cand drumul este liber si reducerea progresiva a acestuia pe masura ce masina se apropie de alte vehicule.
Confortul este asigurat in standard de sistemul Agility Control – suspensia care se adapteaza conditiior de conducere. Optional, este disponibila o versiunea sportiva a sistemului Agility Control, cu suspensie mai rigida si o directie mai incisiva. Aceasta asigura ajustarea electronica individuala a amortizoarelor si permite soferului sa aleaga intre doua moduri de functionare – Comfort si Sport. In interior, sistemul de climatizare cu doua zone Thermatic este standard, pentru utilizatorii pretentiosi fiind disponibil un sistem cu trei zone Thermotronic. In premiera, acesta din urma permite selectarea a trei moduri de functionare: Diffuse, Medium si Focus.
Sistemul infotainment este derivat din cel de pe Clasa S, cu display color de dimensiune mai mare in consola centrala, comenzi pe volan si controller pe tunelul median. Configuratia porneste de la radio-CD cu opt difuzoare si interfata Bluetooth, in timp ce sistemul multimedia optional Comand APS ofera functionalitati avansate, ca sistem de navigatie cu DVD, DVD-changer, control vocal si un sistem audio surround cu o putere totala de 500 wati.
Mercedes-Benz clasa E Coupe |
Aceeasi platforma a Clasei E va fi folosita si pentru inlocuitorul lui CLK Cabrio, care va fi comercializata sub denumirea de Clasa E Cabrio. Dimensiunile mai mari ale platformei asigura un spatiu interior generos, inclusiv pentru portbagaj, nivelul dotarilor fiind deasupra a ceea ce a oferit CLK. Odata cu noul cabriolet, va fi disponibil si motorul diesel de 170 CP (E 220 CDI Cabrio). |