Au fost vremuri când pe poarta fabricii din orășelul Campogalliano, din apropiere de Modena, ieșeau unele dintre cele mai dorite mașini din lume: supercarurile Bugatti. Astăzi, clădirea se află în paragină.
După mai mult de 20 de ani de nefolosință, fabrica Bugatti din Campogalliano arată ca după război. În anul 1992, antreprenorul italian Romano Artioli, proprietar al Bugatti și Lotus, a dat faliment. Șase ani mai târziu, grupul german Volkswagen a resuscitat marca superacarului italian și a mutat producția de la Campogalliano în Franța.
Ultimul model Bugatti produs la Campogalliano a fost EB110. Astăzi, instituția este abandonată și fotografiile făcute acolo arată starea de degradare. Fie că e vorba de biroul CEO-ului, de sala de asamblare ori de sala de teste a motoarelor, fiecare încăpere dă o stranie senzație de părăsire.
Acum, italianul Ezio Pavesi este cel care se îngrijește ca fabrica să arate cât de cât bine. Acesta este angajatul unei firme de avocatură din Roma care a cumpărat proprietatea la licitație în urmă cu patru ani. De atunci, mai mulți investitori chinezi din sectorul automobilelor s-au manifestat interesul în proprietate, dar nimic nu s-a concretizat.