Design plăcut și polivalența specifică de crossover. Iar cu 110 CP, Captur este aproape perfect.
În setea noastră de înavuțire, mereu ne dorim mai mult decât avem cu adevărat nevoie. Iar asta se vede mai ales când vine vorba de mașini. Pur și simplu nu există prea mult. Toți ne-o dorim cât mai mare, mai puternică, mai rapidă și mai confortabilă. Și, bineînțeles, mai bine dotată. Totuși, dacă analizăm în profunzime subiectul, marea majoritate a șoferilor nu au nevoie de mai mult decât ceea ce oferă un crossover de clasă mică, precum Renault Captur. Cifrele de vânzări confirmă această afirmație, francezul fiind cel mai bine vândut model din segment la nivel european, iar faptul că a primit recent o motorizare mai puternică nu face decât să-i crească competitivitatea.
Cu o lungime exterioară care depășește cu puțin 4,1 metri, Captur este mai scurt decât un hatchback compact, cu avantajele de rigoare la parcare, însă reușește să ofere un interior surprinzător de spațios. Astfel, cinci pasageri pot călători în condiții bune de confort poate doar lățimea de la nivelul umerilor îi va jena ușor pe cei din spate , iar portbagajul cu podea dublă are un volum maxim de 377 de litri. În plus, rabatarea banchetei extinde această valoare până la 1.235 de litri, suficient pentru a transporta chiar și o combină frigorifică.
După cum am menționat anterior, în gama de motorizări a fost introdusă și versiunea de 110 CP a binecunoscutului propulsor diesel 1.5 dCi. Acesta este cuplat la o transmisie manuală cu șase rapoarte, etajată lung, mai ales în treptele superioare, ceea ce-l face pe Captur un companion plăcut la viteze de autostradă. |n plus, consumul rămâne la aceleași cote incredibile cu care ne-a obișnuit Renault, iar sistemul start&stop intervine eficient la fiecare oprire. Și confortul la rulare este foarte bun, pentru că trenul de rulare are un reglaj care acoperă foarte bine imperfecțiunile drumului, Captur plutind peste denivelările lungi ca un model de clasă superioară.
Verdict
Motorul 1.5 dCi de 110 CP îi imprimă performanțe competitive lui Captur, accelerația și reprizele viguroase făcând condusul o plăcere pe orice segment de drum. Interiorul este spațios și ergonomic, însă calitatea unor materiale lasă de dorit.
Renault Captur 1.5 dCi 110 S&S
Motor L4, turbo, diesel • Cilindree 1461 cmc • Putere maximă 110 CP/4000 rpm • Cuplu maxim 260 Nm/1750 rpm • Viteză maximă 175 km/h • Accelerație 0–100 km/h 11 s • Transmisie față, cutie manuală cu șase trepte • Dimensiuni L/l/h 4122/1778/1566 mm • Ampatament 2606 mm • Portbagaj 377-1235 l • Rezervor 45 l • Consum mediu 3,7 l/100 km • Emisii CO2 98 g/km • Preț cu TVA de la 16.200 de euro