Mercedes-Benz GLC 220 d – Lider pe o bază solidă

După ce a câștigat recent un comparativ în fața principalilor rivali din segment, Mercedes-Benz GLC revine pentru un test cu versiunea de bază 220 d. Este suficientă pentru a-i păstra supremația?

Mulțumită noilor reguli prin care sunt formate denumirile SUV-urilor Mercedes-Benz, noul GLC este mult mai ușor de înțeles decât predecesorul său, GLK. Prefixul GL anunță un model cu tracțiune integrală și proporții de off-roader, iar terminația „C trădează înrudirea strânsă cu Clasa C. În acest context, va rivaliza cu BMW X3 și Audi Q5, modele care, deși au trecut de prima tinerețe, încă sunt foarte competitive.

OTXX7192_1

Înrudirea cu Clasa C nu este trădată doar de nume, ci și de designul părții frontale, care preia liniile și layoutul general al limuzinei de clasă medie. Astfel, noul GLC se rupe complet de aspectul rugos și angular al predecesorului său, adoptând o atitudine mai tinerească și mai dinamică.

O schimbare cel puțin la fel de dramatică o reprezintă și interiorul, cu planșa de bord, consola centrală și tunelul median preluate de la aceeași Clasă C. {i pentru că GLC are un ampatament majorat cu 120 mm în comparație cu GLK, habitaclul este aerisit și spațios pentru toți cei cinci pasageri, iar volumul de 550 de litri al portbagajului poate fi extins până la 1.600 de litri prin rabatarea celui de-al doilea rând de scaune.

OTXX7265_1

Despre cât de competitiv este noul Mercedes-Benz GLC am scris în trecut, noul SUV al constructorului din Stuttgart impunându-se detașat în fața lui Audi Q5, BMW X3 și Volvo XC60 în cadrul comparativului publicat în Auto Bild nr. 23/2015.

Pentru primul test local am decis să ne concentrăm atenția pe versiunea GLC 220 d 4MATIC, echipată cu suspensia pneumatică Air Body Control (echipament opț‌ional în valoare de 2.280 de euro). Deși aceasta este practic motorizarea diesel de bază, cei 170 CP ai propulsorului de 2,1 litri îi imprimă SUV-ului o dinamică plăcută. Un aport important îl are și transmisia automată cu nouă rapoarte 9G-Tronic, care are o etajare inspirată și schimbă lin, iar motricitatea asigurată de sistemul de tracț‌iune integrală este excelentă chiar și pe suprafețe cu aderență scăzută. În funcție de dorințele celui de la volan, GLC își poate schimba comportamentul dinamic în funcție de setarea aleasă de la selectorul sistemului Dynamic Select, amplasat pe tunelul median. În modul Confort, suspensia pneumatică face ce știe ea mai bine, netezind denivelările, direcția este mai asistată, iar motorul are un răspuns ușor anesteziat. Selectarea modurilor Sport sau Sport+ face î‌ntreaga mașină să pară mai încordată, concentrându-se pe o dinamică sportivă, cu ruliu redus și agilitate î‌mbunătăț‌ită.

OTXX7196_1

Suspensia pneumatică îi permite lui GLC să strălucească și în off-road, unde garda la sol variabilă îmbunătățește capacitățile de trecere, iar cursa lungă a amortizoarelor păstrează un contact bun cu solul. Deși designul rotunjit îl face să pară un SUV destinat în mare parte rulării pe asfalt, SUV-ul Mercedes este incredibil de capabil în teren accidentat, iar abilităț‌ile lui sunt foarte ușor de accesat dacă este echipat cu pachetul Off-Road Engineering, care aduce cinci moduri dedicate rulării pe suprafețe dificile.

Așa că singurul obstacol greu de depășit în off-road este unul psihologic, pentru că GLC pare un SUV premium cu prestanță puternică, pe care parcă n-ai vrea să-l murdărești. Dar, pe de altă parte, este reconfortant să știi că, la nevoie, el poate.

Verdict:

Versiunea diesel de bază a lui GLC, denumită 220 d, este neașteptat de echilibrată, iar adău-garea suspensiei pneumatice îl trans-formă î‌ntr-un SUV adaptabil în orice scenariu, fiind capabil să fie atât un etalon de confort, cât și o mașină plăcută la condus.

Date tehnice:

Motor L4, turbo, diesel • Cilindree 2143 cmc • Putere maximă 170 CP/3000-4200  rpm • Cuplu maxim 400 Nm/1400-2800 rpm • Viteză maximă 210 km/h • Acce­­­leraț­ie 0–100 km/h 8,3 s • Transmisie față, cutie automată cu 9 trepte • Dimensiuni L/l/h 4656/1890/1644 mm • Ampatament 2873 mm • Portbagaj 550 l • Rezervor 66 l • Consum mediu 5,0 l/100 km • Emisii CO2 129 g/km • Preț cu TVA:  de la 44.340 de euro

 

 

Adaugă un comentariu