Mercedes-Benz C 200 Coupé – O felină rasată

Designul lui Mercedes-Benz este orice, numai plictisitor nu, iar coupé-ul Clasei C este dovada.

Mercedes-Benz a impresionat cu actuala linie de design, dar este criticat chiar în aceste zile pentru lipsa de fantezie în desenarea noii Clase E. Totuși, e suficient să aruncăm o privire la coupé-ul Clasei C pentru a-i trece cu vederea scăpările. Proporțiile echilibrate și silueta fluidă sunt o încântare pentru ochi. Garda la sol este cu 15 mm mai redusă decât în cazul limuzinei, subliniind caracterul dinamic al coupé-ului. Coeficientul aerodinamic în aceste condiții este unul impresionant, de 0,26. Datorită construcției ușoare și a motorizărilor economice, această caracteristică îi asigură Clasei C Coupé cifre de consum cu valori impresionante.

OTXX7358_1

Ca și limuzina, Clasa C Coupé ridică la rang de artă motorizările cu patru cilindri. Singurele excepții sunt versiunile sportive AMG C 63/C 63 S, care au sub capotă un V8. Pentru primul test în România, noi am avut la dispoziție motorizarea C 200, o unitate turbo pe benzină de 2,0 litri care dezvoltă 184 CP, cuplată la „bătrâna cutie automată 7G-Tronic. Acest patru cilindri este incredibil de discret pentru un model în întregime extrovert, extrem de silențios, dar care oferă prestații dinamice mai mult decât decente. Chiar și în sarcină, la peste 4000 rpm, sub o talpă nemiloasă, motorul nu trădează sonor ambițiile de mașină sportivă. Sigur că am fi preferat noua cutie cu nouă rapoarte, care este disponibilă pe motorizările diesel, dar programul de schimbare a treptelor a fost rafinat substanțial în cazul lui 7G-Tronic, astfel că nu îi putem reproșa vreo slăbiciune.

OTXX7321

Asemenea limuzinei, coupéul poate fi configurată cu suspensia pneumatică Airmatic (1.428 de euro), chiar dacă noi nu ne-am putut bucura de acest răsfăț pe modelul de test. Chiar și cu suspensia cu arcuri din oțel, C 200 Coupé oferă un nivel ridicat de confort. O plăcere aparte este direcția Direct Steer (240 de euro), care poate să se ocupe singură de toată plăcerea celui de la volan. Feedback-ul este bun, iar incisivitatea este în contradicție evidentă cu cumințenia motorului.

Date tehnice:

Motor L4, turbo, benzină • Cilindree 1991 cmc • Putere maximă 184 CP/5500  rpm • Cuplu maxim 300 Nm/1200-4000 rpm • Viteză maximă 235 km/h • Acce­­­leraț­ie 0–100 km/h 7,3 s • Transmisie spate, cutie de viteze automată cu șapte trepte • Dimensiuni L/l/h 4686/1810/1405 mm • Ampatament 2840 mm • Portbagaj 480 l • Rezervor 41 l • Consum mediu 5,4 l/100 km • Emisii CO2 125 g/km • Preț  de la  41.640

Adaugă un comentariu