Mercedes-Benz GLE 450 AMG Coupé – Un elefant pentru circuit

În versiunea 450 AMG, GLE Coupé reprezintă trecerea de la motorizările „civile’ la cele AMG și are sub capotă un motor V6 biturbo care dezvoltă 367 CP.

În luna decembrie a anului 2014, Mercedes-Benz prezenta informațiile complete despre primul rival veritabil al lui BMW X6. GLE Coupé avea la bază platforma utilizată de vechiul ML, dar optimizată masiv pentru faceliftul lui GLE. Tot atunci, Mercedes lansa gama AMG Sport, care reprezenta un nivel de trecere de la moto-
rizările civile’ la cele veritabile oferite de divizia AMG. Anterior, în paginile Auto Bild am scris despre testul realizat pe drumurile din Austria cu toată gama GLE Coupé, dar în acest test avem în prim-plan doar GLE 450 AMG Coupé, cu măsurători complete.

Discuțiile despre design sunt interminabile încă de la primele poze. Nu știm cum vă place vouă această mașină, dar putem spune cu certitudine că este impozantă și sigur nu poate trece neobservată, mai ales datorită faptului că a trecut prin mâinile celor de la AMG, care au gândit un pachet optic ce pune în evidență trăsături dintre cele mai agresive. Iar jantele de 21 de inchi cu anvelope 315/40 R21 pe spate sunt cu adevărat spectaculoase. Dar asta nu este tot ce au pregătit inginerii din Affalterbach. GLE 450 AMG Coupé beneficiază de o setare specifică pentru ca latura dinamică să pună cât mai bine în valoare performanțele ridicate. Deși are o greutate de peste 2,2 tone, SUV-ul cu siluetă de coupé poate trece prin viraje cu un aplomb impresionant, în special atunci când este selectat modul Sport+, care modifică asistarea direcției, tăria suspensiei pneumatice și viteza de reacție a cutiei de viteze automate cu 9 trepte. În aceste momente, GLE 450 AMG Coupé se transformă într-un SUV sport, cu reale calități dinamice. Totuși, nu trebuie pierdută din vedere inerția mare, care pune imediat probleme dacă viteza nu este ajustată corespunzător virajului. Inginerii AMG au avut grijă și de latura acustică, evacuările fiind modificate pentru a transmite din emoția de la volan și pasagerilor sau celor din afară, sunetul fiind grav, cu pocnete la schimbarea treptelor sau la decelerări.

Citește și: Test Drive: Mercedes-Benz GLE / GLE Coupé

OTXX7503

Mercedes-Benz GLE 450 AMG Coupé – motorizare

Motorul V6 biturbo are o cilindree de 3,0 litri și dezvoltă 367 CP, fiind mulat perfect pe caracterul impus de emblema AMG. Acesta se turează cu ușurință și pare că face să dispară masa uriașului SUV atunci când accelerația este călcată viguros. În plus, sistemul de tracțiune integrală oferă un nivel ridicat de tracțiune și imprimă un comportament dinamic la limită. Este clar că SUV-coupé-ul nu este o veritabilă mașină sport, dar în lumea SUV-urilor este un adevărat atlet. Ce-i drept, unul supraponderal.

 

Verdict

Poziționat în gamă între adevăratele AMG și restul motorizărilor, GLE 450 AMG Coupé are un caracter optimizat pentru sportivitate. Confortul este sacrificat în detrimentul unui control mai bun la limită, iar setările trenului de rulare, direcției, motorului și cutiei de viteze fac diferența, fiind setate mai dur, în special în modul Sport+.

Adaugă un comentariu