Campionatul Mondial de Anduranță și-a consumat cea de-a doua etapă care a avut loc pe renumitul circuit de la Spa-Francorchamps, din Belgia. După prima etapă de la Silverstone, neconcludentă pentru cei mai mulți dintre participanți, Spa a reprezentat un ultim test înainte de cursa de la Le Mans, care va avea loc peste 6 săptâmâni.
Audi s-a impus în categoria LMP1, Rebellion pe podium
În clasa LMP1, lupta la vârf s-a dat, așa cum era de așteptat, între Audi, Porsche și Toyota, cu echipa Rebellion pe post de arbitru. Deși Porsche și Audi erau favoriți, Toyota a reușit să conducă o mare parte din cursă și părea că se îndreaptă spre o victorie neașteptate, dar motorul mașinii de la conducere a cedat după 114 ture. Cum problemele au apărut și pentru Porsche, dar și pentru a doua mașină Audi, podiumul a avut un component surpriză în mașina Rebellion. Echipa privată este la al doilea podium consecutiv, după cel de la Silverstone. În final, echipa Audi compusă din Di Grassi, Duval și Jarvis s-a impus după ce a reușit să parcurgă 160 ture. Pe locul doi a venit Porsche cu echipajul Dumas, Nani, Lieb, iar pe trei Rebellion cu Tuscher, Kraihamer și Imperatori.
Ford a reușit să se claseze pe podium la a două cursă după revenirea în anduranță cu noul Ford GT
În 2016, Ford marchează 50 de ani de la prima victorie de la Le Mans, când reușeau să obțină toate cele trei poziții de pe podium. Anul acesta, constructorul american se întoarce în campionatul de anduranță cu un program complet alături de partenerul lor Chip Ganassi. Cu un sezon extrem de dificil în față, din cauza lipsei de experiență și a datelor necesare setării mașinilor pentru campionatul mondial de anduranță, Ford are ambiții mari. După ce au reușit să obțină locul al 4-lea în prima cursa de la Silverstone, clasarea pe podium era un rezultat la care Ford doar spera.
La exact 100 de ture de la start, Ford GT-ul cu numărul 66 a avut un accident teribil, germanul Stefan Mucke pierzând controlul în celebrul viraj Eau-Rouge, la o viteză de peste 200 km/h. În ciuda impactului extrem de violent, pilotul a trecut cu bine de controlul medical și chiar a avut puterea să glumească spunând că acum Ford sunt siguri că au o mașină rezistentă și sigură la impact.
Cea de-a doua mașină, condusă excelent de echipa Franchitti, Priaulx, Tincknell a reușit un final fantastic, obținând locul al doilea cu doar 4 minute înainte de încheierea celor 6 ore ale cursei.
Toată atenția celor de la Ford este dedicată acum cursei de la Le Mans, chiar dacă așteptările nu sunt prea mari: „Concurenții noștrii au tone de date pentru fiecare cursă, iar noi suntem la prima participare. Asta este un dezavantaj major, dar avem o echipă puternică și vom da totul pentru un rezultat excelent în cursa de la Le Mans”, au afirmat oficialii echipei Ford Chip Ganassi Racing.
Spa-Francorchamp – un templu pentru iubitorii de motorsport
Circuitul belgian de la Spa are o tradiție uriașă în motorsport, dar mai mult de atât oferă o poziționare unică pe dealurile împădurite din Ardeni. Spectatorii pot parcurge tot circuitul pe drumurile de acces aflate în imediata vecinătate, putând urmări cursa din zeci de locuri care oferă o vizibilitate perfectă asupra virajelor. De exemplu, celebrul viraj Eau Rouge poate fi admirat din câteva locații, la doar câțiva metri de pistă și oferă o experiență unică pentru un iubitor de motorsport. Spa-Francorchamps este unul dintre cele mai permisive circuite din acest punct de vedere, mulți spectatori preferând să se plimbe în timpul cursei, în loc să ocupe un loc fix.
Rezultatele complete pot fi găsite aici.