Honda a înregistrat un patent în Japonia care face referire la o nouă gamă de propulsoare. Vorbim despre o serie de motoare cu cilindri de capacitate diferită.
După cum deja știți, toți cilindri unui motor au aceeași capacitate, însă Honda crede că acest lucru se poate schimba. Spre exemplu, un motor de 2,0 litri folosește patru cilindri de 500 cmc.
Din patentul Honda reiese că motoarele pot avea cilindri cu capacități diferite. Să luăm ca exemplu un motor de 1,5 litri. După planurile Honda, acest propulsor ar putea avea doi cilindri de 500 cmc și alți doi de 250 cmc.
În cazul în care instalezi și o tehnologie pentru dezactivarea cilindrilor, vei putea face acest lucru pe zona cu capacitate mai mare. Astfel, vei putea opri cei doi cilindri de 500 cmc și vei lăsa în sarcină doar cilindri de 250 cmc. În acest fel, consumul de carburant și emisiile vor scădea. Rămâne de văzut care sunt planurile producătorului japonez cu privire la această gamă de motoare.