(P) Din perspectiva unei femei: amortizoare pe gaz sau amortizoare pe ulei?

vezi galeria foto

O masina excelenta este o masina care functioneaza perfect si este in conditie perfecta. Avand in vedere, insa, drumurile de la noi din tara, poate nu ar strica sa va verificati, sa spunem, o data la 50 000 km parcursi, amortizoarele auto. Monroe, Sachs sau Boge? E greu de ales intre firmele producatoare? Inseamna ca nu stiti faptul ca amortizoarele pot fi de doua feluri: pe gaz sau pe ulei. Hei…inca o alegere? Abia acum incep sa apara problemele, asa-i? Sa ne lamurim.


Nefiind experte in domeniul auto, am considerat ca cele mai bune informatii si cea mai buna alegere in aceasta problema o pot face doar clientii. Astfel, am aflat cateva lucruri foarte interesante. Am ajuns la concluzia ca amortizoarele pe baza de ulei sunt mult mai rigide decat cele pe baza de gaz, astfel ca ele devin mai putin atractive pentru piata romaneasca. Exista chiar persoane care au sustinut faptul ca au schimbat amortizoarele pe ulei cu altele pe gaz fara ca schimbarea sa fie necesara, ci doar datorita rigiditatii. Sunt mult mai multumiti apoi cu efectele schimbarii si trecerii de la o varianta la alta.


Am aflat, de asemenea, ca atunci cand avem un amortizor uzat poate creste distanta de franare si autovehiculul poate iesi de pe carosabil in curba. Din cauza unui amortizor uzat, placutele de frana si anvelopele se uzeaza inegal, iar noaptea vizibilitatea poate fi redusa si riscam sa ii orbim pe cei din fata noastra.

Acum, depinde foarte mult, spun unii, si de modelul masinii avute. Unii clienti sunt de parere ca cele pe baza de ulei se potrivesc mult mai bine pentru ca tractiunea de pe roata pe pedala de frana se face mai lent si, atunci, chiar daca rigiditatea este mai mare si protectia si siguranta soferului si a pasagerilor este mai mare. Mai ales in cazul celor care fac des drumuri lungi, prin tara sau chiar, prin strainatate. Pentru cei care circula pe distante scurte, mai mult prin oras, amortizoarele cu gaz sunt cele mai in masura sa ofere solutia potrivita.


In ceea ce priveste producatorii de amortizoare, pe piata exista mai multe companii care ofera amortizoare atat pe gaz, cat si pe ulei.


Unul dintre producatorii cei mai cunoscuti, atat la nivel european, cat si la nivel mondial este MONROE. Este un producator de amortizoare mai ales pe gaz si este unul dintre cele mai cumparate brand-uri.

Un alt producator important este KONI, recunoscut international mai ales pentru performanta folosita in cursele auto, fiind totodata si primul producator de amortizoare reglabile din lume.

Cunoscut mai ales pentru calitatea europeana, SACHS asigura performanta si dinamica prin tehnologie. Ei au introdus amortizoarele din aluminiu, pentru a scadea greutatea.


Nu in ultimul rand, BILSTEIN este un producator german cunoscut pentru traditie, motorsports, tuning si dotare.

In cele din urma, atunci cand schimbati amortizoarele, trebuie sa tineti cont de cateva reguli general valabile:

  • Slabirea lor nu este la fel de evidenta ca si in cazul franelor, deci, in general, schimbarea lor se face dupa un interval mare de schimb;
  • Amortizoarele trebuiesc schimbate mereu in perechi;
  • Cand se schimba amortizoarele, se schimba si rulmentii de sarcina si protectiile de praf.

Si cine spunea ca femeile nu se pricep la amortizoare? Cu putina perseverenta si cu informatiile actualizate, totul este posibil!

CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE