Anvelopa auto este compusă din câteva elemente principale: benzile de rulare, carcasa, dungile de nailon și oțel, flancul auto, straturile, nervura antișoc și stratul de ermetiză, stratul interior de căptușeală. De asemenea, anvelopa mai conține camera de aer care este un balon cu formă de torus, fabricat din cauciuc sintetic elastic care are rolul de a preveni scurgerea de aer. In funcție de prezența camerelor, există două tipuri de anvelope: cu camere și fără camere.
În funcție de aranjarea nervurilor în interiorul anvelopei, există anvelope radiale și diagonale. În prezent, cele mai multe autoturisme au anvelope radiale datorită rezistenței lor mai mici la rulare. Un alt parametru important este direcția de rotire. Pentru anvelopele care au nervuri cu profil direcțional, producătorii practică marcarea cu o săgeată ce indică direcția de rotire înainte. Astfel de anvelope trebuie să se monteze numai in conformitate cu săgeata, altfel, vor apărea probleme cum ar fi pierderea manevrei și înrăutățirea aderenței la drum.
Fiecare anvelopă are propria sa nomenclatură sau cod de anvelopă. Acesta este marcat pe peretele anvelopei. Include diametrul jantei (in inci), lățime secțiunii și raportul de aspect care indică înălțimea anvelopei în procent față de lățime, tipul său (radial sau diagonal). Adesea, acest marcaj conține viteza maximă și indicii de sarcină. În afară de aceste date, peretele anvelopei poartă pe el numele producătorului, marcajele de sezoane care arată pentru ce condiții de vreme sunt fabricate anvelopele (all-seasons sau de iarnă, de exemplu).
Anvelopele pentru vehiculele comerciale au două tipuri principale de marcaje pe laterale, suplimentar față de propriile marcaje ale roducătorului.