Din punct de vedere istoric, puterea unui motor de mașină depindea de numărul și dimensiunea cilindrilor. Dar astăzi, controlul electronic al motorului, turbosuflantelor sau supraalimentatoarele sunt responsabile pentru performanța generală. Turbocompresorul sau turbosuflanta are un rol deosebit de important care a fost folosit pentru a crește considerabil puterea motorului. Și de ce un turbocompresor sau o turbosuflantă este atât de important pentru mașini, iată trei motive.
Beneficii electrochimice
În aceste condiții, producția de turbosuflante poate fi cu siguranță clasificată drept una dintre cele mai solicitante sarcini din producția de automobile. Acest lucru se aplică atât carcasei complexe, cât și arborelui turbinei. Aceste componente sunt realizate din materiale de înaltă performanță, care pot rezista cu ușurință la temperaturi de până la 1.000 de grade Celsius, precum oțelurile turnate rezistente la căldură. Nu există daune termice ale materialului și uzura este minimă chiar și cu cele mai dure materiale. Acestea sunt principalele avantaje față de tehnicile convenționale de prelucrare.
Din ce în ce mai important
Faptul că producția de turbosuflante devine din ce în ce mai solicitantă are mult de-a face cu marea tendință de reducere a dimensiunilor din industria auto. Deplasarea multor motoare cu ardere este redusă, în timp ce compresia turbocompresorului asigură performanțe constante sau chiar mai mari. Interesant este că motoarele reduse sunt chiar mai grele decât motoarele similare fără un design redus, datorită greutății adăugate a turbocompresorului și a intercoolerului. Pentru a reduce greutatea totală, dezvoltatorii se îndreaptă către reducerea grosimii peretelui carcasei, crescând cererea de prelucrare convențională.
Provocări viitoare
Turboalimentarea rămâne o tehnologie cheie pentru dezvoltarea motoarelor economice și eficiente. Cu toate acestea, diverse tendințe tehnologice prezintă noi provocări. De exemplu, sistemele care fac parte din gazele de eșapament sunt răcite, amestecate cu aerul de alimentare și recirculate în motor sunt mai des implementate. Această recirculare a gazelor de eșapament este una dintre principalele soluții implementate pentru reducerea emisiilor de la motoarele diesel. Ca urmare, turbocompresorul trebuie să forțeze mai mult aer în camera de ardere pentru a-i furniza o cantitate suficientă de oxigen. Mulți producători se bazează pe încărcare în două etape, care implică două turbocompresoare diferite.
Avantajele motoarelor recondiționate
Motoarele recondiționate sau reconstruite sunt alternative fantastice la cumpărarea de motoare auto noi. Deși piesele sale nu sunt noi și au văzut câteva mii de km, ele sunt încă funcționale ca înlocuitor de motor. Aceste motoare au fost demontate, inspectate, revizuite, curățate și modernizate, pentru a le face să funcționeze din nou. Sistemele sale piston-cilindru sunt reformate, toți rulmenții sunt lubrifiați, arborii cu came sunt șlefuiț. Piesele care necesită reparații minore sunt îngrijite, în timp ce alte piese mai mici sunt pur și simplu înlocuite cu unele funcționale; inclusiv curele de distribuție, garnituri și biele.
Motoarele recondiționate nu numai că sunt mult mai puțin costisitoare decât cele noi, dar pot, de asemenea, extinde longevitatea unui vehicul dacă este instalat cel corect. Motoarele reconstruite pot avea totul, de la piese noi, piese folosite și piese funcționale existente. Toate acestea împreună formează un motor funcțional. Asigurați-vă că cereți întotdeauna o garanție când cumpărați un motor reconstruit.
Beneficiile și avantajele motoarelor reconstruite. Beneficiile achiziționării de motoare recondiționate sunt numeroase. Pe de o parte, ele îndeplinesc specificațiile producătorilor de echipamente originale. În plus, costă mult mai puțin decât un motor sau un vehicul noi. Adevărul este că nu mulți proprietari de mașini sunt conștienți de avantajele motoarelor de mașini reconstruite.
Întreținerea de rutină este vitală pentru toate mărcile și modelele de vehicule. Acest lucru nu numai că sporește longevitatea, dar promovează și valori mai mari de performanță, fiabilitate și costuri mai mici de reparație. Întreținerea de rutină programată din fabrică include schimbările de ulei, schimbările de lichide, rotația și echilibrarea anvelopelor, presiunea în anvelope, inspecțiile frânelor, întreținerea bateriei, curățarea sau înlocuirea filtrului de aer, serviciul de transmisie, ștergătoarele de lame, sistemele de combustibil, becuri și multe altele.
Care sunt beneficiile unui motor recondiționat față de un motor nou?
V-ați dus mașina la atelier pentru o verificare de rutină a motorului. Îți dau vestea proastă: ai nevoie de o recondiționare a motorului! Majoritatea oamenilor au auzit de o recondiționare a motorului, dar nu mulți știu cu adevărat ce este o reconstrucție a motorului și de ce este necesară.
Există două motive principale pentru a recondiționa un motor: rulmenți uzați ai motorului și segmente de piston slab etanșate. Părțile mobile ale motorului (cum ar fi arborele cotit, bielele și pistoanele) sunt montate pe rulmenți lubrifiați cu ulei de motor, permițând componentelor motorului să se miște liber. Rulmenții uzați produc zgomote puternice și pot provoca în cele din urmă defecțiunea motorului. Deși rulmenții sunt construiți pentru a rezista mii de kilometri, aceștia suferă de uzură în timp. Această uzură este accelerată exponențial atunci când vehiculul nu este întreținut corespunzător și funcționează cu niveluri scăzute de ulei sau ulei murdar. Inelele pistonului etanșează gazele de expansiune create de arderea benzinei în interiorul motorului. Pe măsură ce inelele se uzează, acestea nu mai etanșează corect cilindrii, rezultând un fenomen numit „blow-by’. Blow-by-ul are loc atunci când uleiul din carter iese prin inelele uzate și arde cu amestecul de combustibil din cilindru. Acesta este adesea motivul pentru care motoarele mai vechi au o cantitate excesivă de fum de evacuare.
Care sunt beneficiile unei recondiționarii unui motor? În primul rând, știi că totul a fost inspectat temeinic și că acum ai piese noi. În al doilea rând, piesele motorului sunt reciclate pentru a ajuta la reducerea cantității de deșeuri din mediu. Al treilea și cel mai bun beneficiu este conectivitatea și compatibilitatea cu ECU și sistemul electric existent.
În concluzie, turbocompresoarele sau turbosuflantele au devenit componente esențiale în industria auto, jucând un rol crucial în obținerea performanțelor ridicate ale motoarelor. Provocările viitoare, cum ar fi implementarea sistemelor de recirculare a gazelor de eșapament și dezvoltarea încărcării în două etape, demonstrează că turbosuflantele rămân tehnologia-cheie pentru motoarele economice și eficiente. De asemenea, motoarele recondiționate reprezintă o alternativă economică și durabilă la motoarele noi, oferind funcționalitate și extindând longevitatea vehiculelor.