Dacă ești un șofer pasionat sau un proprietar de mașină responsabil, cu siguranță îți pasă de performanța mașinii tale. Și, atunci când vine vorba despre menținerea motorului în formă optimă, un aspect adesea neglijat, sistemul de injecție este printre primele sisteme care ar trebui să beneficieze de toată atenția ta.
Atunci când un injector se defectează, ce este de făcut? Apelezi la înlocuirea cu unul nou sau la recondiționare? Dacă susții sustenabilitatea și totodată ții la bugetul tău, recondiționarea este cea mai bună variantă. Așadar, în rândurile ce urmează, discutăm mai pe larg despre acest proces.
Ce sunt injectoarele de combustibil?
Înainte de a vorbi despre importanța recondiționării injectoarelor, este esențial să înțelegi ce sunt acestea și care este rolul lor în funcționarea motorului.
Așadar, Injectoarele de combustibil sunt dispozitive indispensabile din sistemul de injecție al mașinii, responsabile de livrarea combustibilului în cilindrii motorului sub formă de pulverizare fină. Ele sunt proiectate pentru a furniza cantități precise de combustibil la momentul potrivit. Doar așa se asigură o ardere eficientă a combustibilului și o performanță optimă a motorului.
Când trebuie recondiționate injectoarele mașinii și care sunt riscurile la care te supui dacă ignori acest lucru?
În timp, injectoarele de combustibil pot acumula depuneri de carbon, reziduuri de combustibil și sedimente, ceea ce poate duce la diverse probleme, dintre care amintim de:
- Reducerea eficienței combustibilului
Depunerile pe injectoare pot restricționa fluxul de combustibil, ceea ce înseamnă că motorul va funcționa cu eficiență redusă. Acest lucru se traduce adesea prin consum mai mare de combustibil și mai puțini kilometri parcurși pe litru.
Dacă apelezi cât mai curând la servicii de reconditionare injectoare, consumul va reveni la normal. Cu cât amâni mai mult această intervenție, cu atât vei plăti mai mulți bani pe combustibil.
- Emisii poluante mai mari
Un sistem de injecție nesănătos poate contribui la creșterea emisiilor poluante ale mașinii. Acest lucru este nu numai dăunător mediului, ci îți poate crea probleme la ITP. Dacă mașina ta depășește marja admisă de noxe emise în atmosferă, vei fi respins la inspecția tehnică periodică.
- Performanță scăzută a motorului
Injectoarele murdare sau defecte pot cauza o serie de probleme de performanță, cum ar fi oscilații ale puterii motorului, întârzieri la accelerare și zgomote neobișnuite.
De asemenea, majoritatea componentelor motorului, atunci când se defectează, sunt vulnerabile la apariția efectului de domino. Mai exact, pot duce la defectarea altor sisteme importante. Așadar, dacă nu iei măsuri la timp, s-ar putea să te trezești cu mai multe probleme la nivelul mașinii. Ce înseamnă acest lucru? Mai mulți bani alocați reparațiilor.
- Deteriorarea motorului
În cazul în care injectoarele nu furnizează suficient combustibil sau furnizează prea mult, motorul poate fi supus la stres și uzură excesivă, ceea ce poate duce la daune costisitoare și la o durată de viață mai scurtă a motorului.
Cum se desfășoară procesul de recondiționare a injectoarelor?
Procesul de recondiționare a unui injector este unul complex, care implică mai multe etape importante, după cum urmează:
1. Verificarea injectorului
În momentul în care injectorul ajunge la firma responsabilă de recondiționare, acestuia îi este verificat modul de operare la diferite presiuni și timpi de injecție, ce ajung până la 2400 de bari.
2. Dezasamblarea injectorului
Urmează dezasamblarea injectorului și curățarea tuturor pieselor interne în baia cu ultrasunete. Ce se urmărește prin acest proces? Ei bine, îndepărtarea murdăriei superficiale pentru a putea inspecta corect suprafețele de uzură a pieselor.
3. Curățarea componentelor
După cum am enunțat și mai sus, piesele sunt curățate într-o baie ultrasonică cu ajutorul unei soluții ce îndepărtează murdăria superficială, pentru a putea expune suprafețele de contact ale pieselor.
4. Inspecția sub microscop
Piesele din componența injectorului sunt inspectate sub microscop. Așa se identifică cu precizie cauza defecțiunilor apărute, dar și necesitatea înlocuirii acestora. Principalele piese inspectate sub microscop sunt duza și supapa de retur a injectorului.
5. Înlocuirea pieselor defecte
Piesele ce nu mai pot fi recondiționate, vor fi înlocuite cu unele noi.
Penultimul pas este reasamblarea injectorului cu ajutorul instrumentelor de calibrare cu toleranțe de sub 1 micron. În acest fel, injectorul este calibrat conform normelor producatorului.
Ultima etapă este testarea injectorului pe bancul de lucru, unde se urmărește corectitudinea reparației și calibrării. Dacă injectorul trece toate testele de funcționare de până la 2400 de bari, se emite codul de calibrare.
Așadar, dacă injectoarele mașinii tale dau semne că s-au defectat, ia cât mai curând legătura cu o firmă ce oferă servicii de recondiționare. Prețul pentru un astfel de serviciu este mult mai mic, prin comparație cu prețul unui injector nou!