Vintage și viziune în noul rebranding Budweiser Budvar (P)

vezi galeria foto

Budweiser Budvar, emblematica bere lager cehă produsă în České Budějovice, Boemia de Sud, a dezvăluit o nouă identitate vizuală globală pentru sticlele sale, pentru prima dată într-un deceniu. Noul design preia aspectele stilistice din propria arhivă de etichete istorice, care datează de la fondarea sa în 1895 și prezintă o paletă clasică de culori inspirată din drapelul ceh.


Logo-ul vintage, instantaneu recognoscibil, este acum încadrat în zona superioară a etichetei de emblema istorică a České Budějovice (sau „Budweis’, așa cum este cunoscut în limba germană), un oraș care își are originile în producția berii de mai mult de 800 de ani și unde fiecare picătură de bere Budweiser Budvar este fabricată și astăzi.

De asemenea, zona centrală a noului design este o referință clară la ingredientele locale din Budvar, care sunt neschimbate de la fabricarea berii începând cu 125 de ani în urmă: hamei de Saaz cu conuri întregi din renumita regiune de hamei din Republica Cehă, Žatec; cele mai fine boabe din Moravia și apă naturală de 10.000 de ani, colectată dintr-un acvifer vechi, care datează din Epoca de Gheață, situat la 300 m sub berărie.


Există, de asemenea, expresia – Deținut de Republica Cehă’ – care încadrează logo-ul din partea inferioară a etichetei. Această declarație sărbătorește independența neîntreruptă a fabricii de bere Budvar.


Faimoasă pentru dimensiunea și volumul său de producție, fabrica de bere Budweiser Budvar rămâne deținută de națiunea cehă, nu de o corporație. Rezistența producătorilor de bere la procesul de privatizare a rămas constantă, păstrând vii tradițiile strămoșilor lor – cum ar fi utilizarea ingredientelor unice de patrimoniu, sau procesul de producție de la Budvar, care durează luni de zile în beciurile berăriei și este mult mai lung decât la majoritatea celorlalți producători de bere din lume.


Acest spirit de independență, dublat de reputația pentru excelența în producția de bere și de rolul de bere națională a Republicii Cehe este, de asemenea, esențial pentru următorul capitol din povestea berii.


Rebranding-ul de ambalaje se lansează prin campania globală Budvar Salutări din Republica Berii, care poziționează Republica Cehă – unde cantitatea de bere consumată pe cap de locuitor este mai mare decât oriunde altundeva în lume – ca adevărata Republică a Berii.

Nu este vorba doar despre pasiunea noastră contemporană pentru bere. Producția de bere a fost întotdeauna parte integrantă a istoriei și culturii cehe ca nicăieri în altă parte, fabrica de bere și pub-ul rămânând și în prezent puncte centrale ale comunităților.


Pe lângă faptul că folosește ingrediente cultivate local, ajutând astfel cultivatorii și fermierii din regiune, Budvar continuă cu mândrie această tradiție, prin susținerea zonei de artizanat și a micro berăriilor emergente din Republica Cehă, împărtășind cu ele expertiza, spațiul și ingredientele.

Atât procesul de rebranding cât și campania Salutări din Republica Berii celebrează Republica Cehă ca fiind paradisul unic și înfloritor al iubitorului de bere și arată cum arta berii rămâne un motiv important de mândrie pentru istoria și cultura națională cehă, astăzi.


De aceea, în calitatea sa de bere care aparține națiunii cehe, viziunea brandului Budvar este de a-și împărtăși povestea cu lumea.

CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE