SO BY SANA OSMANI

vezi galeria foto

Într-o zi obișnuită a săptămânii mă aflam într-o plăcută plimbare prin Dubai Mall, curioasă fiind să văd noile magazine și atmosfera din 2022, după doi ani în care nu am mai venit în Dubai. Aproape totul era acolo așa cum îmi aminteam, dar un anume magazin mi-a atras atenția: când m-am uitat înăuntru, m-am simțit brusc în starea de spirit de vacanță. Formele naturale, fluide și moi, cu un shade de glitter, mi-au ridicat starea de spirit! M-am îndrăgostit instant! Așa am cunoscut brandul „SO by Sana Osmani’ și așa am cunoscut-o și pe Sana însăși.


După ce am vizitat magazinul și am probat câteva haine, sentimentul meu despre Sana a fost că ea ar fi o femeie eterică și creativă, care desenează, pictează și ascultă sunetele deșertului și ale valurilor pentru a-și găsi inspirația. Exact așa mi-am imaginat-o atunci în mintea mea. Când am întâlnit-o pe Sana pentru interviu, ea a fost exact opusul: o femeie cu picioarele pe pământ, care știa ce vrea și care are un plan exact despre cum să își atingă obiectivele: dezvoltarea brandului, viziune, misiune, poziționare, cât și o abordare de business foarte profesională. Am fost intrigată și stimulată de ea și de energia ei!


Cine este Sana Osmani? Cum s-a născut brandul „SO by Sana Osmani’ și care este viziunea și misiunea acestuia?
Mă numesc Sana Osmani, am 45 de ani și sunt mamă a trei copii. Mi-am lansat brandul Sana Osmani „haute couture’ în 2017. Am vrut să creez singură ceva, o marcă proprie, iar ideea mi-a venit, de fapt, din lipsa pe piață a colecțiilor de vestimentație de lux pentru vacanțe – „resort collection’. Este foarte amuzant, pentru că ideea mi-a venit în timp ce participam la o nuntă din Mykonos, a celei mai bune prietene de-a mea – o nuntă pe plajă, când noi, înainte de nuntă, căutam cu disperare ținute potrivite pentru aceasta și nu le găseam. În afară de caftane, vestimentații boeme și din dantelă, cum au toate brandurile ca „resort collection’, nu am găsit ceva festiv, elegant, de nuntă și în același timp foarte ușor, foarte lejer de purtat pe plajă. Așa că mi-am zis: Nu-mi vine să cred! Dar asta este. Există o lacună, o lipsă pe piață a acestei categorii de produse. Dacă vrei să mergi la o nuntă, te îndrepți spre rochii rafinate și de lux și le poți cumpăra indiferent de intervalul de preț. Dar de vrei să mergi la plajă, te îndrepți spre o ținută de vacanță și poți purta dantelă, pantaloni scurți boemi, fuste și toate celelalte haine specifice.
Mie însă mi-a venit ideea să le combin pe amândouă și să creez o nouă linie vestimentară care reprezintă o nouă nișă de piață, pentru că mă adresez femeilor care călătoresc, care au un stil de viață mai elevat, sunt invitate la petreceri ori nunți pe plajă, pe iahturi sau care merg pe Riviera Franceză ori la Saint Tropez, în Mykonos, Grecia, ori Ibiza, Spania, iar iarna se duc la munte la schi. În toate aceste destinații în care ne aflăm în vacanță, suntem fericite să ne bucurăm de momente deosebite și dorim să strălucim, să ne simțim bine, libere și fericite. Când mergi pe Mykonos și vrei să arăți bine, ești bronzată și fericită! Ideea a venit de aici și a fost o mare provocare pentru că, pentru a combina și a crea ceva care nu este încă pe piață, pentru simplul fapt că oamenii nu își exprimă nevoile sau nu știu de ce au nevoie, este partea cel mai greu de făcut și da, asta mi-au fost viziunea și misiunea.
Așa că aceasta a fost ideea: voiam să creez acest brand, trebuia să fie ceva diferit, cu produse care nu existau pe piață și pe care oamenii, clienții mei, să fie fericiți să le ia cu ei în orice călătorie. Deci, totul este despre ceea ce ai nevoie să pui în bagaje pentru a pleca în vacanță. {i am început cu o ținută de petrecere, la care am lucrat ani buni pentru a crea paietele, paiete lejere care să poată fi purtate la plajă fără să te sufoci. O ținută care să-ți permită să respiri. După cum tot lucram la dezvoltarea acestor prime produse, am început să dezvoltăm și o colecție de articole vestimentare pentru petrecere.



Cum se desfășoară procesul de dezvoltare și cercetare având în vedere viziunea și misiunea brandului?
Dezvoltăm materiale specifice pentru a ne crea linia. Am început mai întâi prin a le cumpăra de pe piață. Arătau bine, dar erau derutante, pentru că lumea nu înțelegea dacă este pentru petrecere sau pentru plajă, dacă ar trebui purtat la nuntă sau la plajă, iar materialul nu era adaptabil. Apoi, pas cu pas, am început să ne dezvoltăm, căutând cumva să creăm ceva care să poată fi folosit în același timp la o petrecere, dar să poată fi purtat și sub soare, fără să ne sufocăm ori să ne simțim apăsați de ceva greu. Să presupunem că ai fost invitată pe un iaht, tu ce ținută ai alege? Ai avea nevoie de o ținută pentru cocktail, dar nu prea grea, iar dacă o să porți o ținută pe care o alegi în mod normal pentru o petrecere, te vei încălzi în ea. Așa că am început să dezvoltăm materialele noastre, ne-am concentrat doar pe asta. Am creat o colecție completă și am fost prezenti cu ea la Paris pentru a o prezenta. La această expoziție vin cumpărători din întreaga lume și, dacă le place, fac comenzi pentru propriile magazine.


Care este strategia ta de vânzări și distribuție?
Am ales o strategie specifică pentru că ne-am dorit să răspândim brandul cât mai rapid, prin magazine specializate din stațiunile turistice. În unele magazine am avut succes, în altele mai puțin. Dacă vii din România, unde ai un magazin, și-mi spui, Sana, îmi place colecția asta și o vreau pentru magazinul meu, unde am și alte haine pentru destinație de vacanță, atunci poți alege orice vrei, cumperi și iei. Articolele vestimentare care se află sub brandul meu – SO by Sana Osmani, le vei prezenta clienților tăi care nu au știut până atunci de brandul Sana Osmani, dar după ce vor ști, le vor aprecia pentru că sunt într-adevăr excepțional de frumoase. În România nu avem încă distribuție, dar avem în Miami, Mykonos, Egipt, Saint Tropez. Așa am ajuns să ne distribuim produsele în aceste locuri de destinație pentru vacanțe, locuri unde poți merge la petreceri pe plajă. Conceptul a fost creat cu adevărat pentru acele locuri. Acolo este locul nostru. De exemplu, avem costume de baie cu paiete, pe care le poți purta cu un blazer și niște pantaloni negri.


Așa te-ai dezvoltat și ai ajuns să-ți deschizi propriul magazin în Dubai Mall?
Da, așa am evoluat și apoi am decis să ne deschidem propriile magazine, pentru ca mesajul și povestea din spatele mărcii să fie mult mai clare. Am început cu un mic magazin într-un mall din Dubai, apoi, de îndată ce am avut posibilitatea, ne-am mutat în Dubai Mall, iar acum avem conceptul complet. Când oamenii vin aici, pot simți atmosfera vacanțelor din Maldive ori din Saint Tropez, care se traduce prin farmec, atracție și fascinație față de un mod de viață în stil glamour, motiv pentru care am mărit domeniul colecției, dezvoltând alte linii de ținute vestimentare, foarte convertibile și cu o notă de extravaganță. Avem și o colecție de caftane, nu caftane arăbești, ci caftane ce sunt create pentru stațiunile turistice de lux, din materiale capabile să „respire’, pline de farmec, ușoare. Dar am avut surpriza să vedem cum clienții noștri locali au vrut să le poarte și de Ramadan, ceea ce este foarte interesant, dovedind adaptabilitatea brandului nostru.
Avem articole vestimentare de petrecere care sunt toate cu paiete, avem ținute pentru o destinație de vacanță care sunt mai comerciale, cu materiale strălucitoare, avem și o colecție de costume de plajă cu costume de baie cu paiete sau materiale metalice, ce dau încă o notă de strălucire. Ne dorim ca ale noastre colecții să strălucească mereu. În fiecare material vei observa o notă de strălucire, chiar și pe lenjerie. Apoi avem ținute pentru mămici și pentru fetițe, care se asortează între ele, iar la sfârșit am creat și ținuta din piele, care este și ea strălucitoare și excentrică, cu auriu metalizat și argintiu metalic. Am mărit numărul de linii de ținute vestimentare pentru a satisface toate nevoile clienților, în orice scop, de la aspectul mai conservator până la un aspect mai somptuos. Produsele sunt adaptabile, putând fi combinate unele cu altele în funcție de ocazie.

Ce te inspiră să faci ceea ce faci?
Îmi place ceea ce fac, o fac cu pasiune și cu dragoste. Depun mult efort și nu îmi este ușor să păstrez acea unicitate, acea diferență. Este o provocare pentru mine. Când am deschis magazinul în Dubai Mall, a fost o mare piatră de hotar pentru noi, pentru că este cel mai mare mall din lume! Scopul nostru este să fim un adevărat brand internațional, cu locații în toată lumea. Acum, suntem încă în dis-cuții despre posibilitatea de a deschide un magazin în Arabia Saudită. Ei sunt deja clienții noștri. Este o provocare să satisfaci naționalități și culturi diferite.
Ne dorim să fim pe cea mai mare platformă online precum Net-a-Porter ori Moda Operandi și, de asemenea, ne dorim să deschidem și alte magazine. Acesta este planul pentru următorii cinci ani.
Majoritatea destinațiilor de vacanță sunt sezoniere, dar Dubaiul este perfect pentru noi pentru că sunt nouă luni însorite, poate chiar întregul an. Ne dorim să mergem și în alte locuri pentru a ne dezvolta ca brand. Poți să spui că este un brand mic, dar cu un mare potențial. Vreau să fiu Zimmerman, vreau să ajung la nivelul Zimmerman!

Ce poți să ne zici de raportul calitate – preț?
Nivelul calitate – preț este excelent. Sunt foarte pretențioasă cu materialele. Folosim mătase, in, bumbac, amestec bumbac – mătase. Toate aceste materiale sunt naturale, chiar și pielea folosită de noi este naturală. Nu am vrut ca prețurile să fie foarte mari. Vrem ca articolele noastre să fie accesibile oricui. „Petrecăreața’ de pe plajă are puterea de a cumpăra, dar noi ne dorim să fim accesibili oricărei doamne. Pentru oricine are o ocazie specială, vreau să se gândească mai întâi la „SO by Sana Osmani’.
Scopul nostru este educarea femeilor, pentru că fiecare dintre ele, când vine în magazin, poate găsi ceva frumos de îmbrăcat, dar nu știe cum să-l poarte și unde să-l poarte. Este o îmbrăcăminte ce poate fi purtată zilnic.
Lansăm și magazinul online și căutăm oportunități pentru a putea livra în întreaga lume. Sunt foarte pretențioasă, dar știu că merită. Puteți purta ținutele atât pentru zi, cât și pentru seară!
Mă simt motivată atunci când văd un feedback pozitiv, strălucirea, scânteile, acel lucru magic care se întâmplă cu toți clienții mei atunci când doar probează sau cumpără și, uneori, atunci când intră în magazin și le fac complimente, iar asta nu are preț!

Văd că ai păstrat o mare parte din atmosfera deșertului în colecția ta.
Poate în această colecție, pentru că am lucrat cu culorile pământului. Colecția „resort couture’ este despre destinații, nu este doar pentru plajă. Poate fi vorba despre deșert, golf ori poate fi vorba de munți. Te poți simți plin de farmec oriunde. Doar că este vorba despre destinații de vacanță. Eu creez brandul în Dubai și, inconștient, cred că am fost inspirată de el.

Care este ritmul de creare și prezentare a colecțiilor noi?
În ceea ce privește colecția, încercăm să avem trei colecții pe an, pentru că o singură colecție nu este suficientă. Clienții noștri vin la fiecare două-trei luni și întreabă ce este nou. Asta este o altă provocare. Încerc din răsputeri să satisfac cererea, pentru a fi la înălțimea așteptărilor. Așa că la fiecare patru luni avem ceva nou. Culori noi, croieli noi, energii noi, teme noi. Lucrăm cu culori tematice, adunate într-un „moodboard’. Noi decidem care este tema, care este povestea din spatele acelei colecții, apoi o exprimăm cu imprimeuri, texturi, culori, cu materiale și cu forme, iar apoi o punem în aplicare având acel sentiment de nou. De asemenea, încercăm să diversificăm și să creștem gama de produse, avem accesorii, câteva pălării, lucrăm la genți. Vreau ca atunci când vii aici în magazin să poți găsi o ținută completă. Avem acum disponibile trei stiluri de genți. Totul poate fi utilizat în funcție de ocazie, se poate modifica stilul, care este foarte adaptabil.

Care sunt pregătirea ta și experiența anterioară în creație și/sau afaceri?
Am făcut o școală franceză de afaceri. Secretul succesului nu este școala, școala reprezintă o bază bună, dar experiența este baza adevărată. Am lucrat și în modă, de unde am acumulat priceperea, îndemânarea și acel „savoir-faire’ pe care îl exprim. Dar cheia succesului este perseverența. Sunt o luptătoare, nu renunț. Nu este ușor, dar sunt o perfecționistă și sunt mereu nemulțumită, îmi forțez mereu limitele. Viziunea pe care o am trebuie să devină realitate. Să construiești un brand este unul dintre cele mai dificile lucruri.

Ce ne poți spune despre dezvoltarea planurilor de afaceri?
Nu am investitori. Mi-am crescut afacerea încet, de una singură. Însă în tot acest timp am avut susținerea soțului meu. Nu am vrut să-mi împart copilul, brandul meu, cu altcineva. Am învățat multe din greșelile mele. Acesta este modul în care învățăm. Am avut o mulțime de suișuri și coborâșuri, dar am continuat să merg înainte.
Banii aduc bani. De exemplu, dacă am un milion de dolari de la investitori, bineînțeles că pot crește mai repede, pentru că aș putea deschide mai multe magazine, pot angaja oamenii potriviți care să se ocupe de administrare și de achiziții. Este mult mai ușor să aduci oameni profesioniști, putând trece astfel la următorul nivel. Facem asta treptat. Nu sunt pregătită pentru investitori în acest moment. Mă gândesc să ofer franciză, pentru a adăuga valoare.
În planul nostru am stabilit și alte destinații pentru care dorim să dezvoltăm colecții. În planul meu de proiecte dezvoltăm, de asemenea, și editarea colecțiilor pentru ținutele pentru schi. O să avem cașmir, lână, ținute comode pe care le poți purta, dar mereu cu un pic de glam: hanorace și poate combinezoane de schi. Caut furnizori și un lanț de aprovizionare. Nu este posibil să fim gata cu ele pentru acest sezon, dar pentru cel următor, cu siguranță.

Text: Cornelia Rotaru
Foto: din arhiva Sana Osmani

CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE