Parcă trăim un blestem. Unul care nu ne permite să tragem concluziile corecte dintr-un caz, oricare ar fi el, și să ne „pierdem’ cu toții în discuții care nu au niciun rost în contextul general al situației.
Cred că nu suntem singurii care fac asta, iar această concluzie o poți trage și tu, stimat cititor, dacă te uiți la comentariile unei postări de pe Facebook a unui site sau al unei reviste din străinătate. Sigur, merge în mod special la un subiect mai intens, care naște controverse sau aprinde rapid spiritele. Dar vei putea observa și acolo cum oamenii preferă să se certe între ei sau să-l înjure pe subiectul articolului dintr-un motiv sau altul, fără a trata în niciun fel cauza care a dus la situația în care au ajuns persoanele din articol.
Fie că vorbim despre un creator de modă care a murit într-un accident grav, cauzat de inconștiență, sau de un pilot de raliu care are o ieșire în decor pe un viraj strâns, oamenii vor prefera să iște scandal și să arunce cu noroi în el din fel și fel de motive.
Tocmai de aceea, cred că trebuie să ne dăm seama când ar trebui să punem în funcțiune empatia din dotare înainte să vorbim. Și mai ales, înainte să scriem un comentariu răutăcios. Vă dau și un pont în acest sens: scrieți comentariul răutăcios până la capăt, fără să îl lăsați să ajungă în spațiul public, așteptați două minute și recitiți-l. Apoi, imaginați-vă că voi sau copilul vostru sunteți persoana despre care tocmai ați vorbit în acea postare de pe internet. Ați fi fericit cu asta?
În altă ordine de idei, începând cu numărul curent al revistei, am preluat postul de redactor-șef al AUTO BILD în România.
Îmi asum sarcina de a duce mai departe această revistă în forma și în maniera în care v-ați obișnuit. Țineți aproape și mulțumim pentru încredere!