Pasajul discordiei

vezi galeria foto

Ceea ce parea doar o idee nastrusnica destinata strangerii de voturi pentru a castiga Primaria Capitalei este pe cale sa devina – din pacate – realitate. Propunerea lipsita de sens a lui Sorin Oprescu, a autostrazii suspendate, a trecut si de Comisia de Urbanism a jud Ilfov.


Sa speram insa ca nu va primi avizul Ministerului Mediului. Pentru ca lumea sa afle, spun doar atat: 1,57 miliarde euro pentru 13,15 km, din care 603 milioane euro doar pentru pasajul de la Charles de Gaulle. Incredibil! Aceasta este probabil teapa secolului in Romania. Ar intrece vanzarea pe un pret de nimic a Petrom catre OMV si contractul pagubos cu Bechtel. La un calcul simplu, sunt peste 100 milioane euro/km, iar pasajul de la Charles de Gaulle ar costa mai mult decat dublu comparativ cu pasajul Grozavesti. Incredibil! Mai mult, aceasta asa zisa autostrada suspendata e ceva de care nu avem nevoie. Ce se va intampla? Vor traversa camioanele centrul Bucurestiului din Crangasi in Colentina sau de la Herastrau spre Giurgiu?


Pentru comparatie spun doar atat. Centura Bucurestiului are in total 70 de km, dintre care 19 km, intre Chitila si {tefanesti, au fost deja modernizati in regim de autostrada cu 4 benzi. Mai sunt 51 km de modernizat. Costul pentru acesti 51 km, conform standardului de cost pentru autostrazile in zona de campie, stabilit la 3,8 milioane euro, ar fi de circa 194 milioane de euro. Luand in considerare si podurile in diverse zone de traversare ale centurii, costul total nu are cum sa depaseasca 300 milioane de euro, de cinci ori mai putin decat autostrada suspendata. Iar pe o centura exterioara a Bucurestiului ar putea circula fara probleme camioanele, nu ar mai polua atat de mult centrul orasului si nu am taia nici copacii din zona Herastrau. Sa speram ca cineva va reusi sa il opreaca pe Oprescu, care mai bine s-ar ocupa de constructia de parcari si de locuinte decat de proiecte nastrusnice.


CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE