Saptamana aceasta am avut parte de o experienta unica. Am fost invitati la lansarea noului Porsche Cayenne facelift, iar pentru ca evenimentul sa fie mult mai palpitant, organizatorii au decis ca este momentul sa gustam putin din placerea Porsche Performance Drive (PPD) la o scara ceva mai mica.
Astfel, pentru o zi, sase echipe formate din jurnalisti romani, au avut de trecut o serie de probe asemanatoare cu cele din competitia internationala care anul acesta s-a desfasurat pe o distanta de 1.500 de kilometri intre Marea Neagra si Marea Caspica.
Companionul cu care am pornit in aceasta competitie a fost noul Porsche Cayenne facelift in versiunea S, iar pentru ca totul sa fie si mai dramatic, am reusit sa tragem la sorti chiar exemplarul cu care Team 10 Romania a participat in PPD 2014.
Inainte de plecare am avut parte de o sedinta in care organizatorii ne-au explicat ce avem de facut si cum se va puncta pe parcursul zilei. Astfel am avut patru categorii, fiecare cu un procent alocat din valoarea rezultatului final. Creativitatea in alegerea numelui echipei a contat 10%, chestionarele cu intrebari despre noul Cayenne facelift au valorat 40%, consumul si incadrarea in timp 25%, iar social media 25%.
Cu gandul razbunarii echipei Romaniei in minte am urcat la volanul masinii numarul 1 si la ora 10:30 am plecat din Bucuresti catre primul check point. Aveam de mers pana la Castelul Cantacuzino din Busteni. Am inchis aerul conditionat, am trecut cutia de viteze in modul manual si am pornit. Pe tot parcursul drumului am incercat sa gasim portita perfecta pentru un consum cat mai mic, insa fiecare minut intarziat venea cu penalizari, ceea ce insemna ca si viteza de deplasare conta foarte mult. Trebuie precizat ca daca soseam mai devreme decat ora comunicata, penalizarile obtinute se dublau. La cateva secunde dupa 12:30 am ajuns in parcarea Castelului si am bifat primul check point. Pana atunci reusisem un consum de 9,8 litri la suta, iar timpul era unul bun.
Dupa ce am comunicat catre organizatori numele echipei (The Avengers – Razbunatorii, cu trimitere directa catre echipa Ungariei care a invins Team 10 Romania) am urcat in masina si am plecat catre punctul de control numarul 2. In 60 de minute a trebuit sa ajunge la intrarea in Brasov. Urcarea catre Predeal a crescut consumul pana la 10,1 litri la suta, insa timpul de finish a fost perfect.
Aici am avut ceva mai mult timp de ragaz, moment in care am discutat cu ceilalti colegi jurnalisti cu privire la strategia aleasa pentru castigarea competitiei.
Cel de-al treilea check point a fost o pensiune din Cheia, iar ora in care am avut de parcurs distanta din Brasov pana in localitatea prahoveana a necesitat nervi de otel. Ne-am chinuit sa nu calcam foarte tare pedala de acceleratie pe virajele superbe de pe traseu si nici in momentul depasirilor. Spre norocul nostru, TIR-urile au fost in numar mic, iar asta ne-a ajutat sa ajungem la urmatorul punct de control cu un consum de 10,5 litri la suta de kilometri.
Vremea din Cheia parca recita o poezie de Bacovia, iar oboseala deja incepuse sa isi spuna cuvantul. Am plecat cu incredere catre punctul de finish, fiind convinsi ca vom invinge. Din pacate, o greseala in tactica echipei ne-a adus o penlizare destul de mare in dreptul timpului de sosire, moment in care am inceput sa avem indoieli cu privire la pozitia noastra in clasament. La final, am reusit sa castigam proba chestionarelor si pe cea a consumului. Astfel in cei 360 de kilometri parcursi, Porsche Cayenne S facelift a inghitit 38,07 litri.
Dupa calcularea punctajului, echipa The Avengers a ocupat locul 2 al competitiei si astfel duce mai departe traditia Team 10 Romania.