61% din drumurile României sunt expirate. Ce buget cere Ministerul Transporturilor pe 2020

vezi galeria foto

Rețeaua rutieră din România are, se pare, probleme mai mari decât lipsa autostrăzilor: peste jumătate din asfaltul rutier din țară și-a depășit termenul de funcționare.


Citește și:

Reportaj BBC despre drumurile „criminale’ din România

Harta interactivă a calității drumurilor din România îți spune pe unde să circuli în condiții optime

Atenți la modul lent în care avansează lucrările de construcție a autostrăzilor din țara noastră, am scăpat din vedere că drumurile deja construite se deteriorează rapid și, în lipsa unor lucrări de recondiționare, nu le vom mai avea nici pe acestea.

Mesajul de avertizare a fost transmis chiar de autoritatea națională în ale cărei mâini cade această responsabilitate. „Compania Națională de Administare a Infrastructurii Rurtiere (CNAIR) asigură în prezent administrarea și întreținerea unei rețele de 17.740 de kilometri, din care 824 de kilometri de autostrăzi și 16.916 de kilometri drumuri naționale. Rețeaua este dezvoltată pe întreg teritoriul României. Menționăm că peste 61% din rețea are durata de funcționare expirată’ precizează, într-un document, Ministerul Transporturilor.


Acest avertisment vine în contextul publicării de către Minister a proiectului de buget pe anul următor – prin care se solicită alocarea de fonduri destinate întreținerii rețelei rutiere actuale; în cazul de față, un miliard de lei. Riscul amânării acestor acțiuni este distrugerea întregii rețele de drumuri. 61% din totalul de 17.740 de kilometri reprezintă aproape 11.000 de kilometri.

„CNAIR are nevoie anual de alocarea de la bugetul de stat pentru activitatea de întreținere a infrastructurii rutiere de fonduri financiare în valoare de circa un miliard de lei. Neasigurarea unui buget corespunzător pentru execuția acestor tipuri de lucrări va conduce la distrugerea întregii rețele rutiere din administrare’, este stipulat în documentul emis de Ministerul Transporturilor.


Conform propunerilor actuale, Ministerul Transporturilor este unul dintre cele nouă ministere care ar putea primi credite bugetare mai mari decât în anul anterior. Pentru 2020 s-ar putea aloca 11,8 miliarde de lei – o creștere cu 3,2% față de 2019.

CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE