Cea de-a doua generație a lui Nissan Qashqai și-a consolidat anul trecut poziția de lider al pieței SUV din Europa, fiind comercialziat în peste 200.000 de unități. Iar analiștii consideră că acest segment va câștiga teren și în viitorul apropiat, mulți alți clienți orientându-se pentru un Qashqai în detrimentul unui model convețional (limuzină, hathback sau break).
Iată ce ar trebui să știi dacă intenționezi să te numeri printre aceștia:
- 1. Motorul diesel 1.6 dCi este o alegere câștigătoare
Dacă vrei o mașină bună la toate, care să consume puțin, dar să aibă performanțe bune și atunci când pleci cu toată familia în vacanță, motorul diesel de top este cel mai bun pentru tine. Cei 130 CP și 320 Nm se descurcă bine cu cele 1,6 tone ale mașinii, oferind o accelerație de la 0 la 100 km/h în puțin peste 10 secunde și o viteză maximă de 190 km/h.În plus, consumă puțin, valori medii de 5-6 l/100 km fiind cât se poate de realiste pentru un șofer care conduce legal.
- 2. Nu vei folosi tot timpul sistemul de tracțiune integrală, dar bifează-l dacă ți-l permiți
Chiar și dacă folosești mașina preponderent pentru drumurile zilnice către locul de muncă, se vor ivi situații în care sistemul de tracțiune integrală îți va face viața mai ușoară. Este adevărat, te poți descurca și pe zăpadă cu doar două roți motrice, însă există situații din care doar un 4×4 te poate scoate.
- 3. Cutia de viteze este plăcută, dar are un mic neajuns
Deși pe lista de opționale există și o transmisia automată, aceasta nu se poate împerechea cu sistemul de tracțiune integrală. Așa că „limitează-te’ la cutia de viteze manuală, care oricum este plăcută în acționare, iar etajerea rapoartelor se îmbină foarte bine cu curba de cuplu a motorului diesel, garantând depășiri fără emoții. Singura problemă este etajarea lungă a primei trepte, care poate face plecările din rampele abrupte sau depășirea unor obstacole în off-road foarte dificile. Situația se remediză odată cu obișnuința, însă scenariul în care rămâi împotmolit în noroi, iar motorul moare la fiecare tentativă de a scoate mașina, te va face să regreți amarnic că te-ai încumetat așa departe.
- 4. Sistemul Around View Monitor este util, însă imaginile au calitate slabă
Moștenit de la generația anterioară, sistemul Around View Monitor permite supravegherea întregului perimetru al mașinii în timpul parcării, prin intermediul unor camere montate în față, în spate și sub oglinzile retrovizoare. Deși este util în timpul parcărilor, afișând obstacolele din jur, calitatea imaginilor este slabă.
- 5. Sistemul Nissan Safety Shield: ia-l dacă ți-l permiți. Nu, serios, ia-l oricum!
Dacă tot îți iei o mașină nouă, nu omite dotările moderne de siguranță activă. Iar Nissan dispune de unul dintre cele mai evoluate sisteme dintre mărcile de consum, care include monitorizare pentru unghiul mort, avertizare pentru părăsirea benzii de rulare și frânare autonomă în cazul unui impact iminent. Par mofturi, dar pot face diferența în cazul unor situații limită.
- 6. Plafon vitrat este o plăcere, dar te va obliga să-ți păstrezi mașina curată
Dacă te obișnuiești cu o mașină dotată cu plafon din sticlă, te vei simți claustrofob fără această dotare. Atenție: ai face bine să-ți faci carduri de fidelitate în toate spălătoriile, pentru că fereastra către cer se va murdări frecvent.
- 7. Spatele tău va aprecia scaunele dezvoltate împreună cu NASA
Nissan se laudă că scaunele lui Qashqai au fost dezvoltate folosind o serie de tehnologii din lumea medicală, tocmai pentru a permite un flux sanguin optim în zona spatelui, chiar și după foarte multe ore de condus. Iar după ce le-am testat și noi, nu pare deloc un text de prezentare pompos. Sunt ferme, dar plăcute la ședere, oferind un suport bun în viraje și o poziție optimă la volan.