Ford a anunțat că, din septembrie, producția la Craiova a monovolumului de clasă mică B-Max va înceta, ca urmare a evoluției nefavorabile în cadrul segmentului B. Cu toate acestea, uzina de la Craiova continuă campania de angajări, în această toamnă urmând să intre în producție SUV-ul EcoSport.
Lansat în 2012, Ford B-Max a adus în segment un sistem revoluționar de uși de acces cu deschidere opusă, remarcându-se prin absența aparentă a montantului central. Acesta este integrat în portiera față, ceea ce permite accesul neobstrucționat în habitaclu, inclusiv pentru obiectele voluminoase.
După cinci ani de producție, Ford B-Max își încetează astfel cariera, fără a mai trece prin obișnuitul facelift, dar și fără a încheia un ciclu de producție complet, care în mod obișnuit durează șase ani. Motivul este popularitatea în creștere a SUV-urilor, care au dus la scăderea semnificativă a vânzărilor de monovolume, în special în segmentul B.
În total, la nivelul lunii iunie 2017, 267.535 de unități B-Max au fost produse la Craiova. Vârful producției a fost în 2013 (68.339 unități), de atunci cifrele fiind pe un trend descendent. Numai 38.849 de unități au fost produse în 2016.
În locul lui B-Max, la Craiova se va produce SUV-ul de clasă mică EcoSport, care va fi exportat pe piața europeană începând din toamna acestui an. Pentru aceasta, uzina de la Craiova a angajat în acest an 1.200 de oameni, și intenționează să completeze echipă cu alți 500, pentru a sprijini nevoile zonei de Producție de Vehicule.